۰
يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۸

عراق موافقت با افزایش نیرو‌های ناتو را تکذیب کرد

مشاور امنیت ملی عراق در واکنش به ادعای دبیرکل ناتو، موافقت با افزایش شمار نیرو‌های این پیمان در این کشور را رد کرد.
عراق موافقت با افزایش نیرو‌های ناتو را تکذیب کرد
مشاور امنیت ملی عراق در واکنش به ادعای دبیرکل ناتو، موافقت با افزایش شمار نیرو‌های این پیمان در این کشور را رد کرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، مشاور امنیت ملی عراق موافقت بغداد با افزایش شمار نیرو‌های ناتو در این کشور را تکذیب کرد.
قاسم الاعرجی اعلام کرد چنین توافقی میان عراق و پیمان آتلانتیک شمالی صورت نگرفته است و فعالیت‌های نیرو‌های ائتلاف با موافقت و هماهنگی دولت بغداد است. این مقام عراقی ماموریت فعلی نیرو‌های ائتلاف در عراق را آموزشی و نه جنگی اعلام کرد.
مشاور امنیت ملی عراق افزود: ما برای ارتقا، امنیت و ثبات با کشور‌های جهان همکاری می‌کنیم و از تخصص آن‌ها در مشاوره و آموزش بهره مند می‌شویم و توافق نامه‌ای برای افزایش تعداد مربیان ناتو وجود ندارد.
اظهارات الاعرجی در پاسخ به ادعای روز پنجشنبه ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو درباره افزایش تعداد ماموریت‌های ناتو در عراق از ۵۰۰ به ۴ هزار نفر  بیان شد.
از سویی لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نیز گفت که او با همتایان خود در ناتو در مورد مسئله حضور نظامی در عراق بحث کرده و این نشان می‌دهد که انجام وظایف در آنجا آسان نیست.آستین روز جمعه، طی کنفرانس مطبوعاتی افزود که کشورش متعهد به ریشه کن کردن داعش در عراق و کمک به نیرو‌های عراقی در طولانی مدت و همچنین ثبات و شکوفایی است.
وزیر دفاع آمریکا خاطرنشان کرد که این تعهد در گفت وگوهایش با طرف عراقی ابراز شده است. آستین مدعی شد بغداد از تمدید مأموریت‌های ناتو در عراق، که خواسته‌ها و آرزو‌های دولت بغداد را برآورده می‌کند، استقبال کرده است.
کد مطلب: 145264
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *