۰
دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۵
رئیسی:

کشورها به مسئولیت‌های خود در قبال معضل ریزگردها عمل کنند

رئیس جمهور و نخست وزیر عراق در گفتگویی تلفنی با تاکید بر اهمیت همکاری های منطقه ای، اجرای تفاهمات را کلید پیشرفت و توسعه این همکاری ها عنوان کردند.
کشورها به مسئولیت‌های خود در قبال معضل ریزگردها عمل کنند
به گزارش مردم سالاری آنلاین، به نقل از ایسنا،رئیس جمهور و نخست وزیر عراق در گفتگویی تلفنی با تاکید بر اهمیت همکاری های منطقه ای، اجرای تفاهمات را کلید پیشرفت و توسعه این همکاری ها عنوان کردند.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر روز یکشنبه در پاسخ به تماس تلفنی «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق با ابراز خرسندی از روند رو به پیشرفت حرکت ملت عراق و نیز تعامل گروه‌ها و جریان‌های سیاسی برای تشکیل دولت جدید این کشور گفت: تصویب قانون ممنوعیت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در پارلمان عراق اقدامی مبارک بود.
رئیس جمهور با اشاره به مشکلات ناشی از طوفان های خاک و هجوم ریزگردها به شهرهای ایران و عراق اظهار داشت: تغییرات آب و هوایی مختص به کشور خاصی نیست و از مرزها عبور می کند. امروز مقابله با ریزگردها تبدیل به خواسته مشترک منطقه ای شده است و از همه کشورهای منطقه انتظار می رود به مسئولیت های خود در قبال این معضل عمل کنند.
رئیسی با تاکید بر اینکه توسعه خطوط ارتباطی بین دو کشور موجب رشد و رونق اقتصادی و ثبات در منطقه می شود، بر لزوم تسریع در عملیات اجرایی خطوط ریلی تاکید کرد.
رئیسی همچنین با اشاره به نزدیک شدن موسم برگزاری راهپیمایی اربعین، خواستار تسهیل زمینه حضور زائران ایرانی شد.
«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق نیز در این گفتگوی تلفنی، تمجید آیت‌الله رئیسی از تصمیم پارلمان عراق برای ممنوعیت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را مایه دلگرمی ملت و دولت عراق دانست و گفت: فلسطین، نه فقط مساله مسلمانان، بلکه مساله همه عدالت‌خواهان جهان است و دولت و پارلمان عراق نیز مجموعه‌ای از تصمیمات و اقدامات را در حمایت از ملت فلسطین داشته‌اند.
نخست وزیر عراق با بیان اینکه رفع موانع تسریع در اجرای خط‌آهن بصره شلمچه را با جدیت پیگیری خواهد کرد، به ملاقات خود با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان اشاره کرد و افزود: در گفتگوهای آقای سلاجقه با مقامات عراقی مقرر شده است که همکاری برای مقابله با معضل ریزگردها در قالب یک تفاهم‌نامه دنبال شود.
الکاظمی در رابطه با برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین، تصریح کرد: از مسئولان عراقی خواسته‌ام که برنامه‌ای دقیق برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم و نیز چارچوب مهمان‌نوازی از زائران ایرانی تهیه و به بنده ارائه کنند.
طرفین در این گفتگوی تلفنی با تاکید بر اهمیت همکاری های منطقه ای، اجرای تفاهمات را کلید پیشرفت و توسعه این همکاری ها عنوان کردند.
کد مطلب: 164342
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *