۰
چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۴

مهر‌ورزی رئیس‌جمهور نصیب ما نشد

بهروز نعمتی گفت: چرا باید از ۲.۵ میلیون شغلی که دولت بارها وعده آن را داده، چیزی نصیب شهرستان اسد‌آباد نشده است، متاسفانه مهر‌ورزی رئیس‌جمهور نصیب شهرستان ما نشد.
 بهروز نعمتی نماینده مردم اسد‌آباد در مجلس شورای اسلامی صبح امروز چهارشنبه در نطق میان‌دستور در صحن علنی مجلس، وقایع غزه را یادآور کربلای حسینی دانست و گفت: مردم مظلوم و بی دفاع غزه امروز مورد آماج موشک‌های مولد استکبار، اسرائیل غاصب قرار دارند و انگلیس و آمریکا مانند همیشه جانب متجاوز را گرفته و بر طبل آتش‌افروزی می‌کوبند.
نعمتی افزود: متاسفانه برخی کشورهای مرتجع و مسلمان اسمی با آنها همنوا شده‌اند و به جای حمایت از مردم مظلوم فلسطین آتش‌بیار معرکه شده‌اند در حالی که مردم فلسطین باید بدانند مردم ایران همانند ۳۴ سال گذشته حامی آنها خواهند بود و دست از دفاع مظلوم برنخواهند داشت.
نماینده مردم اسد‌آباد با اشاره به مسائل حوزه انتخابیه خود خطاب به رئیس‌جمهور ادامه داد: استان همدان کمتر از نیم درصد صنعت کشور را در دست دارد و شهرستان اسد‌آباد کمتر از ۵ دهم درصد را داراست و این به معنای عدم عدالت و مهرورزی است که منجر به اعتیاد و افسردگی و هزاران درد دیگر می‌شود.
وی با بیان اینکه چرا باید از ۲.۵ میلیون شغلی که دولت بارها وعده آن را داده، چیزی نصیب شهرستان اسد‌آباد نشده، افزود: قرار است تا پایان دوره ریاست جمهوری ۸۰۰ پروژه تحت عنوان مهر ماندگار در کشور به پایان برسد؛ اگر برای هر شهرستان ۲ پروژه در نظر بگیرید باز هم ۱۰ پروژه از ۸۰۰ پروژه باقی می‌ماند اما متاسفانه مهر‌ورزی رئیس‌جمهور نصیب شهرستان ما نشد.
نعمتی با اشاره به اینکه چرا با بی‌عدالتی هیچ پروژه‌ای در شهرستان اسدآباد فعال نشد، تصریح کرد: اجرای هدفمندی آثار مثبتی داشت که شایسته قدردانی است اما در نحوه اجرای این قانون مشکلاتی برای این کشور به وجود آمد و متاسفانه آثار آن را از بین می‌برد.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: قرار بود این قانون در عرض ۵ سال به اجرا درآید اما با اجرای شتابان موجب ایجاد عوارض نامطلوب در بخش تولیدی و صنعتی کشور شد.
وی گفت: طبق قانون دولت مکلف است ۳۰ درصد درآمد ناشی از طرح مذکور را به بخش تولیدی اختصاص دهد اما متاسفانه این امر هم محقق نشده و مراکز تولیدی و صنعتی دچار مشکل می‌شوند.
نعمتی با اشاره به آثار تورمی اجرای شتابان طرح هدفمندی و پرداخت نقدی یارانه‌ها اظهار داشت: تورم ۲ رقمی در کشور مشکلات متعددی را در کشور ایجاد کرده که باید به سرعت برای آن چاره‌جویی شود.
نماینده مردم اسد‌آباد خطاب به شیخ‌الاسلام وزیر کار، گفت: تلاش شما برای ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان ما طبق برنامه دبیرخانه شما انجام شد، مغازه‌داران بی جواز همگی جواز گرفتند و برای شهرستانمان ۴۰۰ شغل ایجاد شد، وام‌هایی که به کشاورزان برای خرید تراکتور و ادوات کشاورزی پرداخت شد ایجاد اشتغال کرد و امروز دیگر هیچ مشکل اشتغالی در شهرستان نداریم و فقط دعاگوی شما هستیم!
وی متذکر شد: چرا به جای ایجاد اشتغال پایدار، آمارهایی را ارائه می‌دهید که همه آنها دارای غش است؛ تعداد بیکاران از سال ۸۴ تاکنون تغییری نداشته و بر تعداد آنها افزوده شده است.
نعمتی با اشاره به اینکه بانک مرکزی با صدور بخش‌نامه‌های لحظه‌ای به تحریم‌های داخلی کمک مضاعف می‌کند، گفت: بانک مرکزی برای بازپرداخت وام‌های ارزی که در سنوات گذشته به بخش صنعتی پرداخت شده است امروز با نرخ ارز مبادله‌ای مورد تسویه حساب قرار گرفته و باعث ناتوانی و تعطیلی بخش زیادی از صنایع خواهد شد.
این نماینده مجلس خطاب به عباسی وزیر ورزش خاطرنشان کرد: عدم توجه کافی به ورزش همگانی و عدم زمینه‌سازی مناسب ورزش برای اقشار مختلف جامعه در حالی است که در قانون اساسی بر اصل تربیت بدنی تاکید شده است.
وی بی‌توجهی به ورزش دانش‌آموزی و عدم توجه به ورزش روستایی و بومی را که ریشه در فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی دارد از جمله ایرادات وزارت ورزش دانست و گفت: نظام باشگاه‌داری و ورزش حرفه‌ای نامناسب سالها مبالغ زیادی در این زمینه حیف و میل می‌شود و عملا باعث گرانی ورزش در کشور شده است.
نعمتی بیشترین اعتبار ورزش در فوتبال هزینه می‌شود و این در شرایطی است که برای شهرستان‌ها حداقل اعتبار موجود در نظر گرفته می‌شود و شهرستان ما با وجود داشتن چندین قهرمان از داشتن حتی یک تشک کشتی و ورزشکاران مناسب محروم هستند.
این نماینده مجلس خطاب به نیکزاد وزیر مسکن نیز گفت: پروژه پل اسد‌آباد علی‌رغم مصوبه دولت هنوز منتظر عنایت شماست و با وجود پیگیری‌های مکرر این امر هنوز محقق نشده است.
وی خطاب به غضنفری وزیر صنعت و معدن یادآور شد: امروز یکی از مشکلات مردم تامین معاش و جلوگیری از گرانی‌های افسار‌گسیخته است لذا ضروری است شما توسعه نظارت بر قیمت‌ها و تامین حداقل‌های امرار معاش را بیش از پیش مورد توجه قرار دهید.
کد مطلب: 14529
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *