۰
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۳

بازدید از موزه «سردار آسمانی» از ۲۰ اسفندماه

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه موزه سردار آسمانی و هنر ایران از امروز آماده بازدید مردم می شود، منتها با آداب و رعایت پروتکل های بهداشتی و حتما هماهنگ عمل خواهیم کردیم گفت: نوبت دهی اینترنتی و ثبت نام انجام و امکان بازدید از ۲۰ اسفندماه فراهم می شود.
رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه موزه سردار آسمانی و هنر ایران از امروز آماده بازدید مردم می شود، منتها با آداب و رعایت پروتکل های بهداشتی و حتما هماهنگ عمل خواهیم کردیم گفت: نوبت دهی اینترنتی و ثبت نام انجام و امکان بازدید از ۲۰ اسفندماه فراهم می شود.
به گزارش ایسنا، پرویز فتاح در مراسم افتتاحیه همزمان «مجموعه موزه‌ای سردار آسمانی (دفینه) و موزه هنر ایران واقع در کاخ مرمر» با بیان اینکه افتخار می‌کنیم این مجموعه را به نام سردار آسمانی نامگذاری کردیم گفت: روی این ساختمان از نظر سازه‌ای و مقاوم سازی کار بی‌بدیلی انجام گرفته، نما حفظ شده و استحکام سازی صورت گرفته است.
وی افزود: هرکدام از اشیای به نمایش گذاشته شده به لحاظ ارزشی که در ایران و دنیا دارند از قابلیت‌های بسیاری برخوردارند. ۵۰۰۰ اثر را در این موزه به نمایش گذاشته‌ایم و چندین برابر آن را در خزانه داریم که قطعا این هنر و زیبایی با قدمت تاریخی این ملت سرافزار تحسین برانگیز است. همه این اشیاء از خانواده سلطنتی شاه و پدرش، اعوان و انصار و منصوبین دربار بوده است که بعضا از خارج خریداری شده و یا از منازل جمع‌آوری شده است. این نکته مهم است که چه ثروتی سر این کارها، از کشور رفته است و اکنون با انقلاب امام به دست ملت افتاده و باید در دسترس عموم مردم قرار بگیرد. 
رئیس بنیاد مستضعفان اضافه کرد: موزه سردار آسمانی و هنر ایران از امروز آماده بازدید مردم می شود منتها با آداب و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حتما هماهنگ عمل خواهیم کردیم؛ نوبت دهی اینترنتی و ثبت نام انجام می‌شود و بازدید آدابی دارد و امکان بازدید از ۲۰ اسفندماه فراهم می‌شود. تمام تلاش ما این است که رضایت مردم جلب شود. این آثار تاریخی، گنجینه ملی است که به ناروا دست نااهلان افتاده بود. اینها حفظ خواهد شد. اشیاء ترمیم و نوسازی شده‌اند و تراز این موزه‌ها، بدون تردید بین‌المللی است.
فتاح با بیان اینکه موزه‌ها عبرت انگیز هستند گفت: پادشاهان و اغنیا رفته‌اند ولی هنر مردم این دیار به یادگار باقی مانده است که آن را به رخ دنیا می‌کشیم. به یمن انقلاب اسلامی اینها در اختیار مردم قرار گرفته است و وظیفه داریم در حفظ منافع مردم و این اشیای ذی قیمت که به تاراج رفته بود بکوشیم. انقلاب اسلامی انقلاب پابرهنگان و محرومان بوده و تردیدی نیست این هنر فاخر فراتر از قیمت گذاری‌های معمول است و یک نگاه بصیرت آمیز نیاز است که بتواند ارزش اینها را به درستی درک کند.
وی افزود: بنیاد به درستی امانتداری کرده است، این کار در کاخ مرمر از دوره آقای رفیقدوست شروع شده و در زمان ما ادامه پیدا کرده است و مطئن بودیم مورد تایید رهبری قرار می‌گیرد که مایه مباهات ماست. ۵۰۰۰ اثر در اینجاست ولی هزاران اثر پشت پرده و در نهان است که هرکدام اثری فاخر هستند و نشان می‌دهد این خزانه هنر ملت چقدر غنی و تمام نشدنی و پرمعناست. در شرایط ملتهب سیاسی حاکم در جهان این موزه‌ها می‌تواند نزدیکی افکار و فرهنگ و تمدن‌ها و تلطیف فضا را ایجاد کند. می‌خواهیم از سفرا باز هم دعوت کنیم که بیایند و مشاهده کنند.
رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه این مسئولیت بنیاد شاید مغفول بوده است و شاید جامعه ما را به عنوان موزه دار نمی‌شناخت اما این قابلیت را داشتیم که اکنون به ظهور و بروز رسیده است گفت: ما قول ندادیم ولی آمادگی‌مان را اعلام می‌کنیم که به ظرفیت شهرهای تاریخی مانند اصفهان و یزد اضافه کنیم.
کد مطلب: 145677
برچسب ها: موزه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *