; ?>; ?> ابتلای ۱۴ نفر به کرونای انگلیسی در مشهد - مردم سالاری آنلاين
۰
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۰

ابتلای ۱۴ نفر به کرونای انگلیسی در مشهد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ابتلای ۱۴ نفر به ویروس کرونای انگلیسی در مشهد خبر داد و نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی تاکید کرد.
ابتلای ۱۴ نفر به کرونای انگلیسی در مشهد
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ابتلای ۱۴ نفر به ویروس کرونای انگلیسی در مشهد خبر داد و نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی تاکید کرد.
به گزارش مهر، مهدی قلیان با بیان اینکه نوجوانان و جوانان در بازی‌ها و دورهمی ها، دستورالعمل‌های بهداشتی را کمتر رعایت می‌کنند خاطر نشان کرد: تا کنون از ۴۰ تا ۵۰ نفر از افراد مشکوک به کرونای انگلیسی تست گرفته شده است که از این تعداد ۱۴ نفر مبتلا به این ویروس بودند.
وی با بیان اینکه از تعداد افراد شناسایی شده تنها دو نفر سابقه سفر به خارج از کشور را داشتند و سایر افراد هیچ‌گونه سابقه سفر نداشته‌اند خاطر نشان کرد: این امر نشان دهنده آن است که ویروس کرونای انگلیسی در جامعه در حال چرخش است و باید نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توجه بیشتری داشت.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه نوجوانان و جوانان در معرض ابتلاء به این ویروس قرار دارند اما این امر به معنای آن نیست که سایر گروه‌ها نسبت به این ویروس مصونیت دارند تصریح کرد: این ویروس تمام گروه‌های سنی را می‌تواند مبتلا کند و تنها راهکار پیشگیری از ابتلاء به آن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.
قلیان با بیان اینکه تست کرونای انگلیسی در راستای تشخیص ژنوم نوع ویروس و دیده وری انجام می‌شود و برای تمام افرادی که تست pcr آنها مثبت شده است انجام نمی‌شود اظهار کرد: علائم ابتلاء به این ویروس با ویروس کرونای چینی هیچ‌گونه تفاوتی ندارد و تب، سردرد استخوان درد، تنگی نفس و کمبود اکسیژن از علائم شایع آن است و در کودکان با تظاهرات گوارشی نیز بروز می‌کند.
وی با بیان اینکه تا زمانی که ۷۰ تا ۸۰ درصد افراد جامعه نسبت به این بیماری مصونیت پیدا نکرده‌اند باید به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ادامه دارد اظهارکرد: دریافت واکسن کرونا نیز به معنای مصونیت در برابر این ویروس نیست اما ممکن است در صورت ابتلاء تظاهرات بالینی خفیف‌تری داشته باشد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اختصاص دو مرحله واکسن به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در مرحله نخست گروه‌های درمانی شامل پرسنل بخش‌های مراقبت ویژه کرونایی، بخش‌های بستری کرونایی، اورژانس و سایر پرسنل بهداشتی درمانی در اولویت قرار دارند و پس از آن نیز سالمندان در نوبت دریافت این واکسن خواهند بود.
کد مطلب: 146005
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *