۰
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۵

هکرها به ۱۵۰ هزار دوربین امنیتی دسترسی یافتند

هکرها با رخنه به شرکت امنیتی ورکادا، به دوربینهای امنیتی مشتریان این شرکت در مکانهایی مانند داخل خودروهای تسلا، بیمارستانها و زندانها دسترسی پیدا کردند.
هکرها با رخنه به شرکت امنیتی ورکادا، به دوربینهای امنیتی مشتریان این شرکت در مکانهایی مانند داخل خودروهای تسلا، بیمارستانها و زندانها دسترسی پیدا کردند.
به گزارش ایسنا، یک گروه هکری مدعی شد به شرکت امنیتی ورکادا رخنه کرده و به تصاویر آرشیوی و زنده ۱۵۰ هزار دوربین امنیتی داخل تاسیسات مشتریان ورکادا و همچنین دفاترشان دسترسی پیدا کرده است.
طبق اعلام وایس نیوز، حدود ۲۴ هزار سازمان از نرم افزار ورکادا استفاده می کنند که شامل اقامتهای خصوصی، فروشگاهها، رستورانها، سازمانهای غیرانتفاعی و فرودگاهها هستند که استفاده گسترده از تشخیص چهره و نرم افزار مراقبتی را برملا می کند.
بلومبرگ گزارش کرده است هکرها موفق شده اند به فیدهای مشتریان ورکادا شامل تسلا، کلودفلر، اکوئینوکس، سیستم هالیفکس هلث بیمارستان فلوریدا، مرکز پزشکی منطقه ای وادلی در تگزاس، بیمارستان تمپ سنت لوک در آریزونا، زندان مدیسون کانتی در آلاباما و مدرسه ابتدایی سندی هوک در کانکتیکات دسترسی پیدا کنند.
در برخی از موارد، قابلیت برخی از دوربینها به هکرها امکان استفاده از دوربینها برای انجام عملیاتهای هک جداگانه به شبکه شرکتهای مشتری ورکادا را فراهم کرده است. سایر دوربینها از فناوری تشخیص چهره برای شناسایی افراد استفاده می کنند که احتمالا اطلاعات شخصی مهم بیماران، دانش آموزان و کارمندان مشتریان ورکادا را در اختیار هکرها قرار می دهد.
یک سخنگوی ورکادا به بیزنس اینسایدر گفت: ما همه اکانتهای مدیر را برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز غیرفعال کرده ایم. تیم امنیت داخلی و شرکت امنیتی دیگر در حال تحقیق درباره دامنه و گستردگی این مسئله هستند و ما در این باره به مقامات اجرایی اطلاع داده ایم.
یک منبع آگاه از واکنش شرکت ورکادا گفت: این شرکت از یک شرکت امنیتی دیگر برای تحقیقات کمک گرفته و به مشتریانش درباره این رخنه اطلاع داده است.
سخنگوی کلودفلر به اینسایدر گفت: این شرکت از هک شدن دوربینهای ورکادا در تاسیساتش مطلع شده و این دوربینها در دفاتری بوده اند که چندین ماه است رسما تعطیل بوده اند. با این حال کلودفلر به محض اطلاع، این دوربینها را غیرفعال و ارتباط آنها را با شبکه دفترش قطع کرده است. این حادثه روی محصولات کلودفلر و مشتریان این شرکت تاثیری نخواهد گذاشت.
یکی از هکرهایی که مدعی این عملیات هستند، به بلومبرگ گفت: هدف این گروه نشان دادن گستردگی ابزارهای مراقبتی و راحتی هک آنها بوده است و انگیزه این هکرها کنجکاوی زیاد، مبارزه برای آزاد اطلاعات و ضد مالکیت معنوی بوده است.
بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، هکرها تصاویر مهمی شامل رسیدگی کارکنان بیمارستان به یک بیمار، بازجویی افسران پلیس از یک مظنون و همچنین جزییات اطلاعات مالی درباره ورکادا را مشاهده کرده اند.
کد مطلب: 146248
برچسب ها: هکرها
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *