۰
پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۳۷

نگرانی‌های پوتین برای اقتصاد روسیه

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، نگران ریسک های الحاق کشورش به سازمان اقتصادی جهانی است.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، نگران ریسک های الحاق کشورش به سازمان اقتصادی جهانی است.
به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ اقتصادی لزاکو، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه نسبت به خطرات و ریسک های ناشی از الحاق کشورش به سازمان تجارت جهانی هشدار داده و از دولتش خواست تدابیر لازم را برای مهار آن در نظر بگیرند. رئیس جمهور روسیه گفت: به دلیل بحران حاکم بر بازارهای بین المللی، خطرات و ریسک های موجود در حوزۀ تعهدات مان افزایش پیدا کرده است. پوتین در جمع اعضای شورای امنیت روسیه افزود: این تهدید قبل از هر چیز متوجه تعهدات مان در زمینۀ کاهش حقوق گمرگی است.
رئیس جمهور روسیه افزود: ورود روسیه به سازمان تجارت جهانی نیازمند تصویب قواعد و قوانین مربوطه و تطبیق اقتصاد کشورمان با سطحی از رقابت های جهانی است که در ردۀ بالاتری قرار دارند. رئیس جمهور روسیه افزود: در کوتاه مدت احتمال بروز برخی از مشکلات وجود دارد، به خصوص در زمانی که رشد اقتصاد جهانی کاهش یافته است.
لازم به یادآوری است روسیه بعد از ۱۸ سال انتظار در پشت درهای سازمان تجارت جهانی، در ۲۲ اوت سال جاری به طور رسمی به عنوان صدوپنجاه و ششمین عضو، به این نهاد بین المللی پیوست. روسیه متعهد شده است تعرفۀ گمرگی خود را کاهش دهد. با این حال برخی از کارشناسان هشدار داده اند که اقتصاد روسیه با توجه به وابستگی بی اندازۀ کشور به صادرات مواد خام (انرژی) اقتصاد متنوعی برای مقابله با تبعات منفی این اقدام از جمله شوکهای خارجی ندارد و همچنان فاقد تولیدات رقابتی است.
پوتین که هیچگاه تردیدش را نسبت به الحاق کشورش به سازمان تجارت جهانی پنهان نکرده بود، از دولتش خواست تا نتایج و تبعات این مسئله را مورد بررسی قرار داده و طی ماههای آینده پیشنهادات و طرحهایی را برای کاهش تبعات منفی این الحاق ارائه کنند.
کد مطلب: 14642
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *