۰
يکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۵۰

هشدار مک کين در خصوص اوضاع مصر

سناتور جمهوری خواه مک کین در خصوص روی کار آمدن اسلام گرایان یا نظامیان در مصر هشدار داد.
جان مک کین، از اعضای بانفوذ مجلس سنای امریکا از حزب جمهوری خواه است روز یکشنبه هشدار داد در صورت پذیرفتن اختیارات جدید رئیس جمهوری مصر از سوی محمد مرسی، احتمال دارد دولتی اسلام گرا در این کشور به روی کار بیاید یا این که نظامیان بار دیگر کنترل کشور را در دست بگیرند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، مک کین - رقیب اصلی باراک اوباما، رئیس جمهوری کنونی امریکا در مبارزات انتخاباتی سال دو هزار و هشت - همچنین از دولت امریکا خواست از کمک های سالانه واشنگتن به قاهره بهره گیرد تا مرسی را از پذیرفتن اختیارات جدید منصرف کند، اختیاراتی که اعلام آن مصر را دستخوش بحران بزرگی کرده است.
بر اساس این گزارش، وی در گفتگویی تلویزیونی ضمن تاکید بر احتمال تاسیس یک دولت اسلام گرای دیگر در منطقه، همچنین از احتمال روی کار آمدن دوباره نظامیان در مصر سخن گفت.
سناریوی سومی که سناتور مک کین در مصاحبه خود مطرح کرد احتمال وقوع آشوبی دائمی در مصر است.
وی از دولت باراک اوباما خواست ضمن محکوم کردن اختیارات جدید محمد مرسی، رئیس جمهوری مصر، از کمک های سالانه امریکا به مصر به عنوان اهرمی برای انصراف مرسی از تصمیم اخیرش استفاده کند.
مک کین علاوه بر کمک های سالانه به مصر، از بدهی های خارجی و توافقات صندوق بین المللی پول برای ارائه کمک های مالی نیز به عنوان دیگر اهرمهایی که می توان از آنها برای متقاعد کردن مرسی به کار برد، سخن گفت.
به باور این سناتور، افکار عمومی جهان نیز با تصمیم جدید رئیس جمهوری مصر مخالف است.
کد مطلب: 14728
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *