۰
دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۲۸

معافیت پزشکی برای ایرانیان دوبی نشین

سفیر جمهوری اسلامی ایران در امارات گفت: ایرانیانی که در امارات و کشورهای منطقه خلیج فارس زندگی می کنند و تمایل به پیگیری معافیت پزشکی از خدمت سربازی دارند می توانند برای پیگیری با مراجعه به سامانه سرکنسولگری ایران در دوبی معافیت خود را پیگیری و دریافت کنند
محمدرضا فیاض، سفیر جمهوری اسلامی ایران در امارات با اشاره به اینکه روابط دوجانبه و تبادل هیأت ها بر حسب قراردادهای دو کشور در بخش های مختلف صورت می گیرد، گفت: ایران به عنوان کشور بزرگ و امارات به عنوان کشور مهم در منطقه دارای روابط دوستانه و تاریخی بوده و مصمم هستند که روابط همسایگی و برادری را که ریشه در مشترکات فرهنگی و جغرافیایی و اعتقادی دارد را گسترش دهند.
وی همچنین تأکید کرد: در جهت کمک و همکاری با ایرانیان خارج از کشور و به ویژه جوانان و افراد تحصیل کرده که مشکل خدمت وظیفه داشتند؛ با هماهنگی و تلاش مشترک فرماندهی کل قوا، نیروی انتظامی و سازمان وظیفه و همچنین وزارت امور خارجه ترتیباتی داده شده که ایرانیان مقیم که شرایط دریافت معافیت پزشکی برای خدمت سربازی را دارند از این امکان در امارات بهره مند شود.
فیاض تصریح کرد: در این راستا در امارات و در دوبی مرکزی برای مراجعه ایرانیان و تعیین تکلیف معافیت پزشکی در نظر گرفته شده است و در حال حاضر ایرانیانی که در امارات و کشورهای منطقه خلیج فارس زندگی می کنند و تمایل به پیگیری معافیت پزشکی دارند و شرایط آن را نیز دارا هستند ، می توانند برای پیگیری و در یافت معافیت خود به این مرکز مراجعه کنند.
وی خاطر نشان کرد: ایرانیان می توانند با تعیین وقت قبلی از طریق سامانه سرکنسولگری ایران در دوبی و ارسال مدارک از این طریق در زمانی که مشخص می شود ، مراجعه و برای دریافت معافیت پزشکی اقدام کنند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در امارات با اشاره به اینمه استقبال ایرانی ها در منطقه بسیار خوب بوده است، اظهار داشت: در آینده امکان استفاده از این امکانات در سایر کشورهای منطقه نیز وجود دارد که مرور در این باره اطلاع رسانی خواهیم کرد.
وی ادامه داد: به این ترتیب اولیایی که فرزندان آنها دارای این ویژگی هستند، سختی های کمتری را متحمل شده و هر چه سریعتر تعیین تکلیف می شوند.
کد مطلب: 14756
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *