۰
دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۱۳
خباز:

با وجود ماهواره‌ها نمی‌توان مطلبی را پنهان کرد

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: اطلاع‌رسانی به موقع، به‌روز و معرفی و محاکمه فرد خاطی موجب می‌شود که دامن نظام از اتهامات مبری بماند و خطاها به حداقل برسد.
محمدرضا خباز با بیان اینکه "یکی از وظایف هر حکومت این است که اطلاعات درست را به موقع در اختیار شهروندان خود قرار دهد"، اظهار کرد: اطلاع‌رسانی درست و به موقع آثار مثبت فراوان دارد، چون امروز با وجود ماهواره‌ها و وسایل ارتباط جمعی نمی‌توان مطلبی را پنهان کرد.
وی با اشاره به اینکه "دشمنانی داریم که تلاش دارند مسائل درون کشور را سریع منعکس کنند"، به مساله مرگ ستار بهشتی اشاره کرد و افزود: بهتر است دولت و مسئولان، قوه قضائیه و حتی نیروی انتظامی، سریع اخبار را به اطلاع مردم برسانند.
خباز اضافه کرد: اولین خاصیت اطلاع‌رسانی در داخل قبل از انتشار خبر توسط بیگانگان این است که دولتمردان و مسئولان داخلی نشان می‌دهند که از این کار راضی نیستند، اما وقتی بعد از انتشار اخبار توسط بیگانگان، مساله در داخل مطرح می‌شود، چنین مفهومی دارد که چون چاره‌ای نداشتیم مساله را مطرح کردیم و مجبور به اطلاع‌  رسانی شدیم؛ در نتیجه کشور و نظام زیرسوال می‌رود.
وی با بیان اینکه "به طور قطع دولت و نظام ما نمی‌خواهند از قاتلان فردی که در بازداشتگاه از دنیا رفته است، حمایت کنند و آنها را کیفر خواهند کرد"، گفت: وقتی دیر خبررسانی می‌شود و اول خبرگزاری‌های خارج از کشور خبری را مطرح می‌کنند، اعتماد شنوندگان به صداوسیما و دستگاه‌های داخل کشور کم می‌شود و این دید ایجاد می‌شود که جمهوری اسلامی ایران موافق خبررسانی نبوده و مقابل عمل انجام شده قرار گرفته است و مجبور به اطلاع‌رسانی شده است.
این نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه "دشمنان از حوادث درون کشور سوءاستفاده می‌کنند"، تصریح کرد: در صورتی که اتفاقی رخ دهد، جمهوری اسلامی ایران باید به صورت خبر ابتدایی، اطلاع‌رسانی کند تا دست دشمن و مخالفان نظام از متهم کردن نظام خالی شود و به تدریج اخبار تکمیلی بیان شود و در نهایت وقتی مقصر، کیفر مجازات خود را دید، آرامش و امنیت روحی و روانی در جامعه حاکم می‌شود.
وی ادامه داد: به طور مثال اگر در ماجرای کهریزک در زمان خود، به سرعت افراد محاکمه و معرفی می‌شدند، آرامش در جامعه ایجاد می‌شد اما وقتی مسائل پنهان می‌شود و مردم از کانال‌های دیگر مطلع می‌شوند، بی‌اعتمادی به دستگاه اطلاع‌رسانی به وجود می‌آید و تصور می‌شود همه نظام تمایل به این اتفاق داشتند در صورتی که من یقین دارم نظام مخالف این حرکت‌ها است، چون این دست اتفاقات در همه دنیا می‌افتد اما نباید همه نظام را پای چند نفر خاطی هزینه کرد.
خباز در پایان گفت: اطلاع‌رسانی به موقع و به‌روز موجب می‌شود دامن نظام از اتهامات مبری بماند و فرد خاطی معرفی و محاکمه شود، ضمن اینکه خطاها به حداقل می‌رسد چون خطاکارها می‌دانند اگر خطایی کنند، خطایشان سریع برملا می‌شود.
کد مطلب: 14759
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *