۰
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۴

گام‌های ایران خودرو در مسیر خودکفایی

کاهش ارزبری ۲۱۰ میلیون یورویی با داخلی‌سازی قطعات
گروه صنعتی ایران خودرو در سال‌های ۹۸ و ۹۹ و شرایط سخت تحریم، با اجرای پروژه‌های مختلف و برگزاری میزهای ساخت داخل توانست در مجموع ۲۱۰ میلیون یورو کاهش ارزبری را محقق کند
گام‌های ایران خودرو در مسیر خودکفایی


گروه صنعتی ایران خودرو در سال‌های ۹۸ و ۹۹ و شرایط سخت تحریم، با اجرای پروژه‌های مختلف  و برگزاری میزهای ساخت داخل توانست در مجموع ۲۱۰ میلیون یورو کاهش ارزبری را محقق کند.
ایکوپرس- شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران‌خودرو (ساپکو) در این مدت با اجرای ۱۳۵ پروژه داخلی‌سازی قطعات و مجموعه‌های خودرو و اجرای پروژه‌های بهینه سازی طراحی ۲۱۰ میلیون یورو کاهش ارزبری محقق کرده است. در حوزه  قالب و ابزار خودروی تارا نیز ایران‌خودرو موفق به ساخت دو هزار دست قالب و ابزار به وزن سه هزار تن با صرفه جویی ارزی ۲۲ میلیون دلار شده است.
این شرکت در دو سال اخیر، با توسعه همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان، صنایع دفاع و هوافضا، توانسته از ظرفیت‌های موجود در این نهادهای توانمند بهره‌برداری کرده و بخشی از اهداف توسعه ساخت داخل خود را از طریق آن محقق کند.
درحال حاضر، ساپکو ۱۳۱ پروژه با شرکت‌های دانش بنیان با ظرفیت قرارداد هزار میلیارد تومان و کاهش ارزبری سالانه ۱۵۰ میلیون دلار و همچنین ۲۱ پروژه با صنایع دفاع با هدف ۳۳ میلیون یورو کاهش ارزبری سالانه را دنبال می‌کند.
۲۳ تفاهم نامه شرکت ساپکو با سازمان هوا فضا نیز بخشی از پروژه هایی است که با ظرفیت قرارداد دو هزار میلیارد تومان و کاهش ارزبری سالانه ۴۶ میلیون دلار در حال پیگیری است.
کد مطلب: 147619
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *