۰
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۳

برگزاری سوپر لیگ اروپا با وجود مخالفت فیفا

با انتشار بیانیه رسمی، مسابقات سوپر لیگ اروپا با حضور ۲۰ تیم از همین تابستان آغاز به کار می‌کند. این در حالی است که فیفا تهدید کرده بازیکنان حاضر در این لیگ حق حضور در جام جهانی را ندارند.
برگزاری سوپر لیگ اروپا با وجود مخالفت فیفا
با انتشار بیانیه رسمی، مسابقات سوپر لیگ اروپا با حضور ۲۰ تیم از همین تابستان آغاز به کار می‌کند. این در حالی است که فیفا تهدید کرده بازیکنان حاضر در این لیگ حق حضور در جام جهانی را ندارند.
به گزارش خبرنگار مهر، شب گذشته و با انتشار بیانیه رسمی، مسابقات سوپر لیگ اروپا با حضور ۱۲ غول اروپایی به عنوان موسس این لیگ رسماً شکل گرفت و از تابستان امسال مسابقات این لیگ برگزار می‌شود.
۱۲ تیم موسس
در حال حاضر باشگاه‌های رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیکو مادرید از اسپانیا، منچستر یونایتد، منچستر سیتی، لیورپول، چلسی، آرسنال و تاتنهام از انگلیس، آث میلان، یوونتوس و اینتر میلان از ایتالیا تیم‌های موسس سوپر لیگ محسوب می‌شوند. این رقابت‌ها ۱۵ تیم ثابت دارد و پنج تیم دیگر می‌توانند سالانه بر اساس دستاوردهای خود در فصل قبل جواز حضور در مسابقات را کسب کنند.
نحوه برگزاری
سوپر لیگ اروپا که در واقع جایگزین مسابقات لیگ قهرمانان اروپا می‌شود، در دو گروه ۱۰ تیمی خواهد بود که سه تیم نخست از هر گروه به مرحله یک چهارم نهایی صعود می‌کنند و تیم‌های چهارم و پنجم هر گروه دیدارهای پلی آف خواهند داشت تا چهره دیگر تیم‌های مرحله یک چهارم مشخص شود.
فیفا: بازیکنان حاضر در سوپر لیگ از جام جهانی محروم می‌شوند
فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) مخالف سرسخت شکل گیری سوپر لیگ اروپا است. فیفا با انتشار بیانیه‌ای ضمن تاکید بر غیر قانونی بودن این رقابت، تهدید کرد بازیکنانی که در سوپر لیگ بازی کنند از شرکت در جام جهانی ۲۰۲۲ محروم خواهند شد.
پرز: جایگاه واقعی خود را در جهان خواهیم ساخت
«فلورنتینو پرز» رئیس باشگاه رئال مادرید و اولین رئیس سوپر لیگ گفت: ما به فوتبال در هر سطح کمک خواهیم کرد و آن را به جایگاه واقعی خود در جهان خواهیم رساند. فوتبال تنها ورزش جهانی در جهان است که بیش از چهار میلیارد هوادار دارد و مسئولیت ما به عنوان باشگاه‌های بزرگ پاسخگویی به خواسته‌های آنهاست.
مخالفت نخست وزیر انگیس با سوپر لیگ
نه تنها فیفا و یوفا مخالف شکل گیری مسابقات سوپر لیگ هستند که حتی «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس هم از ایجاد این رقابت‌ها ابراز نگرانی کرده است. جانسون گفت: سوپر لیگ به قلب بازی‌های داخلی ضربه می‌زند و هواداران فوتبال در سراسر کشور را نگران می‌کند.
بیانیه مشترک یوفا، اتحادیه فوتبال و لیگ برتر انگلیس
علاوه بر تمام مخالفان ذکر شده، یوفا، اتحادیه فوتبال و لیگ برتر انگلیس هم از دیگر نهادهایی هستند که ایجاد سوپر لیگ را به ضرر فوتبال عنوان کرده‌اند. این سه نهاد در بیانیه مشترکی اعلام کردند که در تلاش برای متوقف کردن این پروژه متحد باقی می‌مانند. در این بیانیه از باشگاه‌های دیگر کشورها از جمله فرانسه و آلمان که از حضور در سوپر لیگ خودداری کرده‌اند، تشکر شده است.
گری نویل: این یک رسوایی مطلق است
«گری نویل» بازیکن پیشین تیم فوتبال منچستر یونایتد هم موضعگیری سفت و سختی نسبت به شکل گیری سوپرجام داشت. وی گفت: مخالف مدرن سازی مسابقات فوتبال نیستم. ما لیگ برتر انگلیس و لیگ قهرمانان اروپا را داریم اما فکر می‌کنم چنین پیشنهادی در میانه ویروس کرونا و بحران اقتصادی یک رسوایی مطلق است. یونایتد و بقیه «شش تیم بزرگ» که در سوپر لیگ ثبت نام کرده‌اند باید از خود شرم کنند.
 
کد مطلب: 148046
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *