۰
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۸

آغاز انتخاب رشته کنکور دکتری از امروز

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز انتخاب رشته کنکور دکتری تخصصی ناپیوسته سال ۱۴۰۰، از امروز خبر داد.
آغاز انتخاب رشته کنکور دکتری از امروز
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز انتخاب رشته کنکور دکتری تخصصی ناپیوسته سال ۱۴۰۰، از امروز خبر داد.
فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: کارنامه نتایج اولیه انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» نیمه متمرکز سال ۱۴۰۰  روز گذشته (یکشنبه، ۲۹ فروردین) در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.
سخنگوی سازمان سنجش ادامه داد: آن دسته از متقاضیانی که براساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده اند، باید از عصر امروز (دوشنبه ۳۰ فروردین) تا روز پنجشنبه (۲ اردیبهشت) برای ثبت کد رشته محل‌های انتخابی خود (حداکثر ۵۰ کدرشته محل درصورت وجود) با توجه به رشته امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه کنند.
زرین آمیزی افزود: داوطلبان باید ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌های مرتبط با آن اقدام کرده، سپس کدرشته محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به رشته امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه، مرتب کرده و پس از آن نسبت به ثبت رشته محل‌های انتخابی خود در فرم انتخاب رشته اقدام کنند.
مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش درباره میزان قبول شدگان آزمون دکتری، گفت: ۱۳۶ هزار و ۶۶۵ نفر مجاز به انتخاب رشته در مرحله اولیه شدند و ظرفیت دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجوی دکتری در سال تحصیلی پیش رو ۱۲ هزار و ۳۲ نفر به جز ظرفیت دانشگاه آزاد است. با این وضعیت سه برابر ظرفیت دانشگاه‌ها دعوت به مصاحبه شدند.
سخنگوی سازمان سنجش ادامه داد: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه و سنجش عملی و بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری) در اواخر اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اعلام خواهد شد.
مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش بیان کرد: در گزینش نهایی، وضعیت علمی متقاضیانی که مبادرت به تکمیل فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی اینترنتی خود در موعد مقرر نکنند و یا نتیجه مراحل پیش گفته از سوی معاونت آموزشی دانشگاه محل اخذ مدرک به صورت منفی به این سازمان اعلام شود، مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.
سخنگوی سازمان سنجش افزود:  مطابق مصوبات جلسه ۱۴ مورخ ۲۴ تیر ماه ۹۹ شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در صورت وجود زیرساخت مناسب می‌توانند مصاحبه آزمون دکتری تخصصی را به صورت مجازی انجام دهند.
زرین آمیزی با بیان اینکه عدم شرکت در مرحله بررسی سوابق علمی و پژوهشی، به منزله انصراف از آزمون تلقی شده و متقاضی غایب از گزینش نهایی حذف خواهد شد، ادامه داد:  معدل‌های مندرج در این کارنامه، بر اساس معدل‌های اعلام شده توسط متقاضی در تقاضانامه اینترنتی و یا اصلاحات مورد درخواست متقاضی بعد از ثبت نام، در این کارنامه درج شده است و متقاضیان باید به هنگام شرکت در مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی و همچنین در صورت قبولی اصل مدرکی که نشانگر این معدل باشد را به همراه سایر مدارک ثبت نامی، به دانشگاه یا مؤسسه محل قبولی خود ارائه کنند. 
مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش افزود: برای فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد پیوسته، با توجه به اینکه اینگونه متقاضیان، فاقد معدل کارشناسی هستند، منحصراً معدل مقطع کارشناسی ارشد اعلامی آنان درج شده است.
سخنگوی سازمان سنجش ادامه داد: براساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، پذیرفته شدگان نهایی دوره روزانه آزمون ورودی دوره دکتری سال ۱۴۰۰ اعم از اینکه در دانشگاه‌های محل قبولی ثبت نام کرده و یا اصلا ثبت نام نکنند حق شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری سال ۱۴۰۱ را نخواهند داشت.
کد مطلب: 148061
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *