; ?>; ?> استعفای باراک؛شکافی در سیاست اسرائیل - مردم سالاری آنلاين
۰
دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۰۶
دیلی‌تلگراف:

استعفای باراک؛شکافی در سیاست اسرائیل

روزنامه انگلیسی «دیلی‌تلگراف» در گزارشی استعفای «ایهود باراک» را شکافی عظیم در سیاست اسرائیل توصیف کرد
به نقل از روزنامه انگلیسی «دیلی‌تلگراف»، اعلام خبر کناره‌گیری «ایهود باراک» از سیاست یک ضربه جدی به هرکسی بود که می‌خواست شاهد این باشد که اسرائیل یک رویکرد منطقی و عقلانی در قبال مسائل امنیت جهانی اتخاذ کند.
بر اساس این گزارش، ایهود باراک گرچه یکی از اعضای باسابقه حزب کار اسرائیل بود، اما هرگز موضع جنگ‌طلبانه در قبال مسائل امنیتی نداشت و نقش بسزایی در عملیات‌های اخیر علیه حماس در غزه ایفا کرد.
این روزنامه انگلیسی با اشاره به شکاف عظیمی که با استعفای باراک در سیاست اسرائیل برجای مانده، گفت که باراک در خصوص مسئله هسته‌ای ایران، ائتلاف نزدیکی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل تشکیل داد و تضمین داد که اگر اسرائیل تصمیم به آغاز حمله نظامی علیه تأسیسات هسته‌ای ایران بگیرد، ارتش اسرائیل در جایگاهی خواهد بود که نیروی محرکه لازم را ارائه می‌دهند.
دیلی‌تلگراف با اشاره به این موارد در پایان نوشت که باراک با تصمیم خود برای کناره‌گیری از سیاست در واقع به این معنا است که اسرائیل یکی از صداهای بسیار منطقی خود را از دست داد و هم‌اکنون با استعفای او دیگر اعضای افراطی کابینه کنونی اسرائیل قادر نیستند، اقداماتی را که او انجام داد، انجام دهند.
کد مطلب: 14836
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *