۰
شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۴

شیشه شوی بی کیفیت بلای جان خودروها

محلول شیشه شوی خودرو محصولی است که امروزه در بسته بندی های پلاستیکی در حجم های مختلفی به فروش میرسد. این محصول که در صورت تامین با کیفیت مناسب می تواند به بهبود دید راننده و رفع آلودگی های شیشه خودرو بیانجامد،این روزها وجود متانول در شیشه شوی‌های خودرو، نه به عنوان یک نکته مثبت بلکه به عنوان یک امتیاز منفی برای خودرو مطرح است،که در سایه تولید توسط تولید کنندگان متفرقه و در سایه عدم نظارت مسئولین امر به بلای جان خودروها تبدیل شده است
شیشه شوی بی کیفیت بلای جان خودروها
محلول شیشه شوی خودرو محصولی است که امروزه در بسته بندی های پلاستیکی در حجم های مختلفی به فروش میرسد. این محصول که در صورت تامین با کیفیت مناسب می تواند به بهبود دید راننده و رفع آلودگی های شیشه خودرو بیانجامد،این روزها وجود متانول در شیشه شوی‌های خودرو، نه به عنوان یک نکته مثبت بلکه به عنوان یک امتیاز منفی برای خودرو مطرح است،که در سایه تولید توسط تولید کنندگان متفرقه و در سایه عدم نظارت مسئولین امر به بلای جان خودروها تبدیل شده است.
 
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،یک شیشه شوی خوب و استاندارد علاوه‌بر مقاومت در برابر انجماد و بی ضرر بودن برای رنگ خودرو و سیستم برف پاک کن، باید دارای مواد افزودنی باشد که روی شفافیت شیشه خودرو تأثیر منفی نگذارد. به همین خاطر توصیه می‌شود به جای اضافه کردن مایع صابون به آب از شیشه شوی‌های مناسب و استاندارد استفاده شود.
که قدرت تمیزکنندگی بالایی برخوردار باشد و بدون آسیب زدن به سطح شیشه می‌تواند آلودگی‌ها را تمیز کند و دیدی واضح و عالی در هنگام رانندگی ایجاد کند. استفاده از این شیشه پاک‌کن موجب حرکت بهتر تیغه روی سطح شیشه خواهد شد. بدلیل دارا بودن خاصیت ضد انجمادی از ترکیدگی مخزن شیشه شوی و لوله های انتقال آب برف پاک کن و ایجاد خسارت ناشی از یخ زدگی در فصول سرد جلوگیری می‌نماید.
 
اگر از اتصالی‌های ناگهانی در سیستم برق خودرو خاطره خوبی ندارید، بد نیست نیم نگاهی هم به خواص مایع شیشه شویی داشته باشید که بدون هیچ حساسیتی آن را از مراکز سرویس و نگهداری خودرو می‌خرید و سرازیر منبع آب شیشه شوی خودرو خود می‌کنید.
برخی افراد به دلیل عدم آگاهی و با توجه به شرایط اقتصادی موجود،خریدار قطعات و لوازم ارزان هستند که در بیشتر مواقع اینگونه از قطعات مشکلات مالی و جانی را در پی خواهند داشت.درمایع شیشه شوی اصلی از الکل اتانول استفاده می شود اما مایع شیشه شوی تقلبی دارای متانول است که ارزانتر بوده و موجب آسیب به تیغه برف پاک کن خودرو شده و به مرور زمان باعث آسیب های جدی به رنگ خودرو می شود. هم چنین تماس با شیشه شوی های غیر استاندارد، احتمال عوارض پوستی را در پی خواهد داشت . یخ زدگی مایع شیشه شوی و عدم امکان تمیز کردن شیشه در دمای زیر صفر درجه و کدر شدن تدریجی شیشه خودرو از دیگر مشکلات رایج مایع شیشه شوی تقلبی است.
اگر بخواهیم عمیقا موضوع تمیز کردن شیشه ماشین را بررسی کنیم باید بدانید که شیشه خودرو بیشترین تاثیر در دید راننده را دارد. و اگر شیشه خودرو کثیف و یا  تار و یا یک لایه چربی شکننده نور روی آن تشکیل شده باشد و یا بخار کرده باشد می‌تواند از طریق اختلال در دید راننده مخصوصا در دیدن اجسام دارای خطای‌دید یا افرادی که لباس‌های همرنگ محیط دارند، هزینه‌های جبران ناپذیر برای شما و خودروی شما ایجاد کند.
پس استفاده از شیشه‌شوی مناسب یک امر حیاتی است. و اگر هزینه‌ای بیشتر از آب شیر دارد، پرداخت آن زمینه ساز ایمنی و سلامتی خودتان و خودروی شماست. پس پس‌انداز اشتباه نداشته باشیم.
در روزگاری که ارزان‌ترین خودرو در کشورمان ایران، از ۱۰۰ میلیون تومان شروع می‌‍شود و به طبع قیمت خودرو، قیمت لوازم یدکی آنها نیز بسیار گران‌تر شده است، به همین دلیل توجه کردن و اهمیت دادن به استفاده صحیح از خودرو و استفاده از لوازم نگهداری مانند شیشه‌شور خودرو استاندارد، یک امر کاملا ضروری است.
 
 
متاسفانه برخی دلالان و سودجویان بدون توجه به خسارت‌های مالی و جانی جبران‌ناپذیر فروش قطعات تقلبی برای مصرف‌کنندگان، به‌راحتی لوازم یدکی مجعول را با قیمت‌های ناچیز پایین وارد بازار می‌کنند و همین قیمت‌ها هم‌وطنان را برای خرید این قطعات ترغیب می‌کند. برای تشخیص تقلبی بودن برخی قطعات، از روی بسته‌بندی کار ساده‌ای نیست؛ با نصب و استفاده از اپلیکیشن ایساکو بر روی گوشی‌های هوشمند و اسکن کد QR موجود بر روی جعبه، از اصل بودن آن میتوانیدآگاه شوید و یا ارسال بارکد روی جعبه به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۱ و دریافت تاییدیه اصالت کالا نیز راهکار دیگر تشخیص قطعات اصلی ایساکو از سایر قطعات است.

فیلم 
اسل نخرید ... ایساکو و دیرین دیرن در لینک زیر

https://www.isaco.ir/main/?p=10642
 
 
 
 
 
 
 



 
کد مطلب: 148425
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *