۰
دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۵۸

سفر هیئت اسرائیلی به قاهره

یک هیئت اسرائیلی امروز برای انجام مذاکرات غیرمستقیم با جنبش حماس در خصوص رفع محاصره نوار غزه در راستای اجرای توافقنامه آتش‌بس‌، به قاهره سفر می‌کند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، قرار است امروز یک هیئت اسرائیلی وارد قاهره شود تا در خصوص محاصره غزه با مسئولان مصری گفت‌وگو کند.
در همین راستا «موسی ابومرزوق» معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد که حماس به توقف تجهیز سلاح متعهد نشده است و در صورت عدم پایبندی اسرائیل به آتش‌بس، به آن پاسخ داده خواهد شد.
ابومرزوق که خود در قاهره مقیم است، گفت که یک تیم دیگر نیز امروز به قاهره می‌آید.
بر اساس توافق آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی که با میانجی‌گری مصر برقرار شد، جنگ علیه غزه و شلیک موشک‌ها به شهرک‌های اسرائیلی متوقف شد و دو طرف به احترام به آتش‌بس متعهد شدند و قرار شد پس از توقف درگیری‌ها مذاکرات درباره کاهش محاصره غزه آغاز شود.
ابومرزوق گفت که در توافقنامه ابتدایی اسرائیل با توسعه مساحت حوزه صید ماهی برای ماهیگیران در ساحل غزه از ۳ مایل به ۶ مایل موافقت کرد و از دیروز اجرای این طرح آغاز شد و این قابل قبول نیست زیرا حماس خواهان توسعه مساحت حوزه صید تا ۱۲ مایل بود و قرار است در نشست امروز مورد بررسی قرار گیرد.
وی همچنین اظهار داشت که دو طرف مذاکره فلسطینی و اسرائیلی هرگز همدیگر را ملاقات نکرده و مذاکرات تنها از طریق مصر صورت می‌گیرد و قرار است در این نشست مرتبط کردن اقتصاد غزه به کرانه باختری که تحت اشغال اسرائیل، مورد بررسی و مناقشه قرار گیرد.
کد مطلب: 14873
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *