۰
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۱۲

انتقاد مسیحیان قبطی مصر از دولت قاهره

رهبر مسیحیان قبطی مصر در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس از دولت اسلام‌گرای حاکم در این کشور به شدت انتقاد کرد و گفت که قانون اساسی جدید مصر تبعیض‌آمیز است.
به گزارش ایسنا پاپ تئودورز دوم، رهبر مسیحیان قبطی مصر با بیان مواضع سیاسی خود در قبال حضور اسلام‌گرایان در رأس قدرت در این کشور، عنوان کرد، مسیحیان نباید به عنوان یک اقلیت در مصر در نظر گرفته شوند.
وی در اظهارات خود به ابراز نگرانی نسبت به حکم‌رانی اسلام‌گرایان که در رأس آنها محمد مرسی، رییس‌جمهوری مصر قرار دارد، پرداخت.
پاپ تئودورز ضمن رد مذاکرات ملی تحت رهبری مرسی، این انتقاد را مطرح کرد که دولت قاهره اعطای قدرت و اختیارات را تنها به اخوان‌المسلمین محدود کرده است.
وی اعلام کرد: ما باید در مذاکرات ملی نقشی فعال داشته باشیم زیرا به نفع کل کشور است اما وقتی می‌بینیم مذاکرات پیش از آن‌ که آغاز شود پایان می‌یابد و نتایج آن عملی نمی‌شود، در نتیجه احساس می‌کنیم چنین مذاکراتی با هدف حفظ منافع کشور پیگیری نمی‌شود.
رهبر ۶۰ ساله‌ی قبطیان مسیحی مصر اعلام کرد: مسیحیان که حدود ۱۰ درصد جمعیت مصر را تشکیل می‌دهند، نباید به عنوان یک اقلیت در نظر گرفته شوند.
پاپ تئودورز تصریح کرد: ما بخشی از خاک این مرز و بوم هستیم. به لحاظ کمی، ما در اقلیت قرار داریم اما وقتی پای صحبت از ارزش‌ها، تاریخ و عشق به میهن به میان می‌آید، ما اقلیت نیستیم.
این رهبر قبطی هم‌چنین به انتقاد از قانون اساسی جدید مصر پرداخت و گفت که این قانون به گونه‌ای است که منافع اخوان‌المسلمین و هم‌پیمانان اسلام‌گرای حزب حاکم را دنبال می‌کند.
وی اعلام کرد که باید در نظر داشت، همه‌ی مصری‌ها در مقابل قانون برابر و شهروند یکسان محسوب می‌شوند، در نتیجه تفاوت‌های دینی نباید به اعمال رویکردهای متفاوت منجر شود.
پاپ تئودورز گفت که دولت مرسی باید به انجام اقدام‌های بیشتری برای جلوگیری از حملات علیه مسیحیان در مصر مبادرت ورزد.
وی اعلام کرد: ما خواستار اقدامات عملی هستیم.
کد مطلب: 22049
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *