۰
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۴۷

تجمعات دانش‌آموزان خطرناک‌ است

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید براینکه برگزاری امتحانات حضوری در پایه نهم و دوازدهم تصمیم ملی است، گفت: دانش آموزان می گویند با برگزاری امتحانات مجازی سلامت مان در خطر است، درحالی که شرکت در تجمع بدون ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی خطر بیشتری برای سلامت آنها دارد.
تجمعات دانش‌آموزان خطرناک‌ است
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید براینکه برگزاری امتحانات حضوری در پایه نهم و دوازدهم تصمیم ملی است، گفت: دانش آموزان می گویند با برگزاری امتحانات مجازی سلامت مان در خطر است، درحالی که شرکت در تجمع بدون ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی خطر بیشتری برای سلامت آنها دارد.
محمدرضا ناظم زاده در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه براساس مصوبه ۹۹۷ شورای عالی آموزش و پرورش موظف به برگزاری حضوری امتحانات پایان سال تحصیلی در پایه نهم و دوازدهم هستیم، اظهار کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا نیز مجوز برگزاری امتحانات حضوری در این دو پایه تحصیلی را داده است.
وی با بیان اینکه از تابستان سال گذشته به همه دانش آموزان و خانواده هایشان اطلاع رسانی شده بود که امتحانات پایه نهم و دوازدهم در هر شرایطی حضوری است، گفت: برگزاری امتحانات حضوری در این دو پایه موضوعی نیست که به تازگی اعلام شده باشد، ضمن اینکه ملزم به برگزاری امتحانات حضوری هستیم، ولی این اطمینان خاطر را به همه دانش آموزان و خانواده ها می دهیم که با هماهنگی با مراکز بهداشتی، پروتکل های بهداشتی به طور کامل اجرا می شود و هیچ مشکلی برای دانش آموزان به وجود نمی آید.
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان با اشاره به پیش بینی اتاق های ایزوله در حوزه های امتحانی برای دانش آموزانی که ممکن است مشکل خاصی داشته باشند، افزود: در شرایط عادی ۲۹۰ حوزه امتحانی داشتیم که در حال حاضر به ۵۰۰ حوزه افزایش داده ایم تا تعداد دانش آموزان در هر حوزه کمتر باشد و بتوانند با حفظ فاصله گذاری اجتماعی در امتحانات شرکت کنند.
وی تجربه برگزاری امتحانات حضوری پایه نهم و دوازدهم در شرایط قرمز کرونایی را یادآور شد و گفت: سال گذشته با رعایت پروتکل های بهداشتی خوشبختانه مشکل خاصی برای دانش آموزان به وجود نیامد و امسال هم با هماهنگی با مراکز بهداشتی و توصیه به دانش آموزان برای رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مشکلی به وجود نمی آید.
ناظم زاده در مورد برگزاری امتحانات حضوری در پایه نهم نیز گفت: سرنوشت هدایت تحصیلی دانش آموزان در این پایه رقم می خورد و بسیار مهم است، به طوری که اگر اهمیت پایه نهم از پایه دوازدهم بیشتر نباشد، کمتر نیست. به همین دلیل پیش بینی شده امتحانات این پایه نیز حضوری باشد به خصوص دروسی که دروس هدف است و در ارتباط با هدایت تحصیلی موثر است.
وی با تاکید براینکه در امتحانات مجازی قطعا ارزیابی لازم از وضعیت تحصیلی دانش آموزان حاصل نمی شود، توضیح داد: نمرات نهایی در پایه دوازدهم قرار است در کنکور موثر باشد، بنابراین اگر امتحانات به صورت مجازی برگزار شود ممکن است عدالت آموزشی رعایت نشود،  درحالی که این نمرات در کنکور تاثیر مستقیمی دارد.
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان از دانش آموزان و خانواده هایشان خواست به آموزش و پرورش اعتماد کنند و گفت: ما تجربه خوب سال گذشته را داریم و می توانیم با حفظ سلامت دانش آموزان، امتحانات را برگزار کنیم. همچنین در طراحی سوالات تاکید شده رعایت دانش آموزان شود چون به هر حال آموزش ها مجازی بوده و حضوری نبوده است. از سوی دیگر توصیه و تاکید شده مسائل بهداشتی در همه حوزه ها رعایت شود تا مشکلی به وجود نیاید.
 وی با اشاره به تجمع دانش آموزان در مقابل اداره کل آموزش و پرورش در اعتراض به برگزاری امتحانات حضوری، گفت: دانش آموزان می گویند با برگزاری امتحانات مجازی سلامت مان در خطر است، درحالی که شرکت در تجمع بدون ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی خطر بیشتری برای سلامت آنها دارد.
ناظم زاده از خانواده ها ها خواست دانش آموزانشان را توجیه کنند در تجمعاتی که به سلامتشان لطمه می زند شرکت نکنند و خاطرنشان کرد: برگزاری امتحانات حضوری در پایه نهم و دوازدهم تصمیم استانی نیست و با این تجمعات نمی توانیم آن را تغییر دهیم. این تصمیم ملی است و اگر قرار است تغییر کند باید در سطح ملی تصمیم گیری شود.
کد مطلب: 149474
برچسب ها: آموزش و پرورش
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *