۰
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۱
فرماندار سقز:

تکمیل جاده سقز - مریوان ضروری است

فرماندار ویژه سقز گفت: عملیات زیرساخت جاده جایگزین مسیر سقز - مریوان به طول سه کیلومتر توسط پیمانکاران آماده شده و فقط آسفالت آن مانده است که باید هرچه زودتر این مسیر آسفالت و زیر بار ترافیک برود.
تکمیل جاده سقز - مریوان ضروری است
فرماندار ویژه سقز گفت: عملیات زیرساخت جاده جایگزین مسیر سقز - مریوان به طول سه کیلومتر توسط پیمانکاران آماده شده و فقط آسفالت آن مانده است که باید هرچه زودتر این مسیر آسفالت و زیر بار ترافیک برود.
به گزارش ایرنا، کامیل کریمیان روز یکشنبه در بازدید استاندار کردستان از فرودگاه و جاده جایگزین سقز - مریوان اظهار داشت: جاده جایگزین سقز مریوان باتوجه به مشکلات موجود با جدیت توسد پیمانکاران روند مناسبی داشت و در حال حاضر آسفالت آن مانده است که باید این هم تا یک ماه اینده انجام شود.
وی با بیان اینکه خرید قیر نیاز به تخصیص اعتبار دارد، افزود: خرید اسفالت از کارخانه آسفالت طبق گفته پیمانکاران نیاز به ۷۰ میلیارد ریال اعتبار دارد که باید این اعتبارات هرچه زودتر تامین شود.
وی اضافه کرد: با تکمیل جاده جایگزین ترفیک جاده سقز - مریوان در این مسیر خواهد بود و اگر موضوع آسفالت آن حل شود بزودی تردد از این مسیر خواهد بود.
کریمیان یادآور شد: خدمات چهار گانه برق، گاز، آب و تلفن (فیبر نوری) هم نیاز به پرداخت بدهی و تخصیص اعتبار دارد و اگر این مشکلات حل شود این دستگاه های خدمات رسان می توانند کار را یک ماهه تحویل دهند.
وی به رفع تصرف هشت هزار هکتار زمین فرودگاه سقز اشاره کرد و گفت: شرکت فرودگاه ها و استانداری باید همکاری های لازم را در راستای تهاتر رفع تصرف انجام دهند تا این مشکل هم حل شود.
فرماندار ویژه سقز با اشاره به اینکه نحوه اتصال واریانت مریوان - سقز از جاده سقز - سنندج نیاز به ۲ کیلومتر نیوجرسی دارد، افزود: از پل آدینان تا پلیس راه سقز - سنندج نیاز به نیوجرسی دارد تا از هرگونه تصادفات جاده ای در این مسیر جلوگیری کند.
یکی از پیمانکاران فرودگاه سقز نیز در این بازدید گفت: تعیین آستانه باند فرودگاه به طول ۱.۳ هکتار زمین مشخص شده است که نیاز به تملک دارد.
یکی دیگر از پیمانکاران از پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح ساختمان ترمینال و ساختمان جانبی خبر داد و گفت: این ۲ ساختمان تا اخر خرداد ماه امسال به پایان می رسد همچنین توسعه امور پروازی که در چند بخش دیوارد خاکبرداری و آسفالت است تا یک ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.
در این بازدید مدیران کل امور آب منطقه‌ای، گاز، مسکن و شهرسازی، رییس برنامه ریزی و بودجه و همچنین معاون عمرانی استانداری کردستان حضور داشتند و بر تسریع و حل مشکلات مختلف فرودگاه سقز با پیمانکاران تاکید کردند.
سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.
کد مطلب: 149796
برچسب ها: مریوان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *