۰
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۸

یازده مشکل شهر مریوان

علی لطفی*
مریوان شهری است که دلسوزان نظام همیشه به عنوان قم کردستان از آن یاد می کنند.
یازده مشکل شهر مریوان
مریوان شهری است که دلسوزان نظام همیشه به عنوان قم کردستان از آن یاد می کنند. آن مریوانی که در طول هشت سال دفاع مقدس ساکنینش آنچنان مرزدارانی بودند که اجازه ندادند صدام و صدامیان از طرف مرزهایش یک وجب از خاک میهن اسلامی را تصرف کنند. می خواهم از مدیران و کاربدستان مملکت گله کنم چون دین خود را نسبت به قم کردستان ادا نکرده اند و این ادا نکردن دین باعث شده است که ما و همشهریانم همیشه دلی پر از گله و شکایت به بزرگی قله ایمام مریوان داشته باشیم. حال در نامه ای  خطاب به فرماندار مریوان آقای آرتیکاس اقبال قصد دارم برخی مشکلات منطقه را گوشزد کنم.
جناب آقای آرتیکاس اقبال؛ شنیده ام که حدود سه چهار ماهی است که با حکم وزیر کشور، سکانداری فرمانداری مریوان را در دست گرفته اید و دوران سرپرستی شما که جنگ مابین استانداری و نماینده سابق سبب طولانی شدنش شد را به پایان رسانده اید. حال  قدرت اجرایی شما با استناد به این حکم وزیر کشور که شما را به عنوان فرماندار مریوان معین کرده اند در حدی است که ما مریوانیها بیشتر از دوران سرپرست بودنتان در فرمانداری مریوان از شما انتظار عملی، دلسوزی و شجاعت را داریم. چون رئیس شورای تامین شهرستان و شخص اول قوه مجریه در منطقه هستید می خواهم گوشه بسیار کوچکی از مشکلات شهر مریوان را به عنوان نامه سرگشاده به اطلاع جنابعالی برسانم که امیدوارم شما برادر بزرگوارم دراسرع وقت درصدد رفع این مشکلات برآیید و بعد از رفع این مشکلات ما هم دعاگوی شما باشیم.
1-پارک کردن ماشینهای سنگین و کانتینرها در خیابان های شهر و مسیرهای ورودی، مثل سه راه نی به طرف میدان جهاد و بالعکس، مسیرمیدان نوروز به طرف شهرک نوبهار و بالعکس و.... می توان در گوشه ای از خارج شهر محلی به عنوان پارکینگ این نوع ماشینها در نظر گرفت.
 2-نحوه پارک کردن وانت  بارهای متعلق به دست فروشان و میوه فروشان در اکثر خیابانهای سطح شهر به شیوه ای است که متاسفانه در جاهایی مثل میدان جهاد، میدان سرباز به طرف سه راه کوره موسوی و بالعکس، سه راه نی به طرف میدان جهاد و بالعکس و... باعث چندین برابر شدن بار ترافیک و در نتیجه نارضایتی همشهریان شده است.
3-نامناسب بودن محل قرارگرفتن سطل های زباله در خیابانها و کوچه های داخل شهر که گاهی هم در وسط خیابانها، این سطل های زباله مشاهده می شود. بهتر آن است مانند بسیاری از شهرستانهای دیگر، محل مناسب و اصولی برای این سطل های زباله در نظر گرفته شود.
4-رسم غلطی که چندین سال است باعث ایجاد مشکلاتی در شهر شده استفاده عده ای از مغازه داران از معابر و پیاده روهای داخل شهر به عنوان ویترین و محلی جهت نمایش اجناس خود برای دید همشهریان است.
5- انتظار داریم انشاالله به زودی با پیگیریهای عملیتان شاهد افتتاح جاده کمربندی ضلع غربی مریوان از سه راه نی تا میدان ماموستا بیسارانی باشیم و در سایه این اقدام شما ورود ماشینهای سنگین و کانتینرها به داخل شهر ممنوع شود تا ما مریوانیها بیشتر از این در رنج وعذاب نباشیم.
6- چرا در چندین نقطه درحاشیه خیابانهای منتهی به خروجیهای شهر مشاغلی مثل مصالح فروشان از پلاکهای مسکونی ساخته نشده به عنوان محل فروش مصالح ساختمانی استفاده می کنند که این کار چهره زشت و نازیبا در داخل شهر ایجاد می کند و حتی ماشینهای باری و تراکتورها که مشغول حمل این مصالح هستند با رفت و آمدشان به داخل شهر باعث خاکی و گل آلودشدن خیابانهای شهرمی شوند. پس ما مریوانیها انتظار داریم که هم این مشاغل و هم وانت بارهای میوه فروشی و دست فروشان و...را سر و سامان دهید.
7-چرا شهرداری یک بار برای همیشه و به صورت اصولی چاله های شهر را بازسازی نمی کند و مدام ما مریوانیها در خیابانهایی در حال تردد هستیم که پر از چاله هستند؟
8- کاش می دانستیم که چند درصد از درآمد مرز بین المللی باشماق به شهر مریوان اختصاص دارد. البته ما مریوانیها منتظر اقدامات و پیگیریهای شما به صورت عملی در این زمینه خواهیم بود.
9-بارها و بارها مسوولین رده بالای نظام از جمله شخص رئیس جمهور از استانداران و فرمانداران خواسته اند که به فکر جذب سرمایه گذار داخلی و حتی خارجی در شهرها باشند. آیا در این زمینه اقدامات قابل توجهی انجام داده اید یا منتظر اقدامات شما باشیم؟ تا با این اقدامات شماعده زیادی از جوانان تحصیلکرده این شهراز معضل بیکاری نجات یابند و در نتیجه این اقدامات خاطره خوشی از شما داشته باشند و دعاگویتان باشند.
10-آیا به عنوان فرماندار ازعملکرد شورای شهر و مجموعه شهرداری راضی هستید؟ البته با توجه به تحقیقات میدانی که انجام دادم بسیاری از همشهریان دل خوشی از شهرداری و شورای شهر ندارند و هنوز منتظرعملی کردن شعارهایی هستند که در زمان تبلیغات انتخاباتی بر در و دیوارها به صورت پوستر نصب می کردند. پس در اینجا از شما به عنوان فرماندار انتظار داریم که از طریق هماهنگی با استانداری، وزارت کشور و نمایندگان مجلس اقداماتی انجام دهید تا انشاالله در سایه این اقدامات طرحی به تصویب برسد که شهردارهر شهر با رای مستقیم ساکنین همان شهر انتخاب شوند و شورای شهر نقشی در انتخاب شهردار نداشته باشند و از این به بعد چیزی به نام شورای شهر داشته باشیم نه شورای شهرداری.
11-امیدواریم در انتخاب مدیران ادارات تابعه به صورت فراجناحی عمل کنید و شایسته سالاری، تخصص، تعهد و انقلابی بودن ملاک انتخابتان باشد و مسائل مربوط به جناح، حزب و....را هنگام انتخاب مدیران در نظر نگیرید.
سرانجام اینکه اگر بخواهیم این نامه سرگشاده را ادامه دهیم می شود مثنوی هفتاد من. لذا با بیت شعری مانع اطاله نامه می شوم: وآقای آرتیکاس اقبال وهمشهریانم رابه خداوندعزوجل می سپارم .
نشسته ام در انتظار این غبار بی سوار 
دریغ کز شبی چنین سپیده سر نمی زند
*دبیر دبیرستانهای مریوان
 
کد مطلب: 131192
برچسب ها: مریوان کردستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *