۰
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۵۷

آمریکا کشورهای مخالف خود را متهم کرد

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر در قالب گزارش سالانه آزادی بیان، کشورهای مخالف سیاست‌های واشنگتن را به نقض این آزادی متهم کرد.
آمریکا کشورهای مخالف خود را متهم کرد
وزیر خارجه آمریکا بار دیگر در قالب گزارش سالانه آزادی بیان، کشورهای مخالف سیاست‌های واشنگتن را به نقض این آزادی متهم کرد.
به گزارش ایرنا، آنتونی بلینکن روز چهارشنبه گزارش سالانه آمریکا از نظر آزادی مذهبی در سراسر جهان در سال ۲۰۲۰ را از نگاه این کشور تشریح کرد.
این گزارش عمدتا به کشورهایی می‌پردازد که از نظر سیاسی با ایالات متحده دچار اختلاف اساسی هستند و حاضر نیستند تابعی از منویات واشنگتن باشند.
چین، روسیه، ایران همواره در این گزارش مورد توجه قرار گرفته‌اند اما توجهی به این موضوع ندارند که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به صراحت برای ادیان الهی آزادی فعالیت را تثبیت کرده است.
بلینکن در ابتدای اظهارات خود باز هم حملات راکتی به سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرد.
وی با بیان اینکه آزادی مذهبی همچون حقوق بشر ارزشمند است، گفت برای اینکه مردم بتوانند آزادانه از هر حقوق بشری دیگر استفاده کنند، حقوق مذهبی هم اهمیت دارد.
وزیر خارجه آمریکا افزود: عدم آزادی‌های دیگر، آزادی مذهبی را به خطر می‌اندازد. بدون وجود آن مردم نمی‌توانند در پیشرفت کشورشان نقش ایفا کنند. ۵۶ کشور جهان محدودیت بالا یا شدیدی در آزادی مذهبی دارند.
بلینکن اظهار کرد: ایران همچنان اقلیت‌های مذهبی را محدود می‌کند. مسلمانان روهینگیا آزار می‌بینند، در روسیه اقلیت‌های مذهبی دچار تنگنا هستند. در نیجریه هم مردم به مرگ و زندان‌های طولانی محکوم می‌شوند.
وی ادامه داد: چین به ناحق، بیان مذهبی را محروم می‌کند. ما شاهد یهودستیزی در سراسر جهان از جمله در آمریکا هستیم. این یک ایدئولوژی خطرناکی است.
وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: کینه توزی نسبت به مسلمانان هم در بسیاری از کشورها از جمله آمریکا و اروپا وجود دارد. همه مردم با هر دینی باید با کرامت رفتار شوند.
کد مطلب: 150083
برچسب ها: آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *