۰
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۵۷

احیای گردشگری با جزیره ای بدون کرونا

پروژه «جزیره بدون کووید» برای احیای گردشگری در ایتالیا کلید خورد.
احیای گردشگری با جزیره ای بدون کرونا
پروژه «جزیره بدون کووید» برای احیای گردشگری در ایتالیا کلید خورد.
مهدی عباسی، کارشناس گردشگری با مرور تجربه کشورها برای رونق گردشگری در دوران کرونا، از پروژه «جزیره بدون کووید» که برای گشودن جزایر کوچک به روی گردشگران به صورت ایمن آغاز شده است، به ایسنا خبر داد و گفت: هدف این پروژه، واکسیناسیون ساکنان این جزایر و در نتیجه نجات گردشگری است. «پروچیدا» اولین جزیره ایتالیا است که تقریباً تمام ساکنان آن علیه کرونا واکسینه شده‌اند. ‌
به گفته او، ۹۲ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال که در جزیره پروچیدا واقع در خارج از شهر ناپل زندگی می‌کنند، در جریان این پروژه واکسینه شده‌اند. ساکنان این جزیره با جمعیت تقریبی ۱۰هزار نفر اکثراً با جانسون و جانسون تک‌دوز واکسینه شده‌اند.
جزیره پروچیدا جایی که بخشی از فیلم ایل پستینو (پستچی) در سال ۱۹۹۴ فیلمبرداری شد، به عنوان پایتخت فرهنگی ایتالیا در سال ۲۰۲۲ انتخاب شده است. مقامات ایتالیا امید دارند واکسیناسیون ساکنان جزیره تأثیر مثبتی در این فصل گردشگری و رویدادهای پایتخت فرهنگی داشته باشد.
رسانه‌های ایتالیا همچنین گزارش کرده‌اند جزیره «ایسچیا» با حدود ۲۰ هزار نفر جمعیت مقصد بعدی در کمپین «جزیره بدون کووید» است.
عباسی، کارشناس گردشگری گفت: در سراسر ایتالیا گروه‌های اولویت‌دار به‌ویژه گروه‌های سنی در کمپین واکسیناسیون تعیین شده‌اند. اقدام برای واکسیناسیون ساکنان جزایر توریستی قبل از تکمیل واکسیناسیون گروه‌های سنی اولویت‌دار در سراسر ایتالیا باعث بروز واکنش‌های تندی شده است. هرچند درخواست شهرداران جزایر برای پروژه «جزیره بدون کوید» برای نجات فصل گردشگری مورد حمایت وزیر گردشگری ایتالیا ـ ماسیمو گراواگلیا ـ قرار گرفته است. با این حال  ساکنان شهرهای سرزمین اصلی که منبع نخست تأمین معیشت آن‌ها گردشگری است، به این طرح اعتراض کرده‌اند که اولویت‌بندی این جزایر تبعیض‌آمیز است.
ماسیمیلیانو فدریگا ـ رییس اتحادیه مقامات منطقه‌ای ایتالیا ـ با اعمال قوانین متضاد در سراسر این کشور مخالفت کرده و گفته است: ما باید به همه شهروندان نشان دهیم که در برابر دشواری‌های کرونا عدالت وجود دارد و نباید تبعیض قائل شویم.
استفانو بوناچینی، رییس یگی از مناطق ایتالیا نیز با انتقاد از این‌که امتیاز دادن به برخی از مقاصد گردشگری به دیگران آسیب می‌رساند، گفت: دولت ابتدا باید روی گذرنامه واکسیناسیون کار کند که قوانین برابر برای همه در سراسر اروپا اعمال می‌شود.
دینو آمبروسینو ـ شهردار پروچیدا؛ جزیره بدون کووید ـ نیز گفته که این جزیره و موارد دیگر نه تنها به دلایل گردشگری، بلکه به دلیل کمبود سیستم‌های بهداشتی به کمک نیاز دارند. ساکنان پروچیدا بیشتر از کسانی که در سرزمین اصلی در این اپیدمی زندگی می‌کنند در معرض خطر هستند. به عنوان مثال در صورت نیاز به یک واکنش شدید باید یک قایق آمبولانس به جزیره آورده شود.
در کارزار واکسیناسیون که در ایتالیا با جمعیت تقریبی ۶۰ میلیون نفر آغاز شده، تاکنون حدود ۲۱ میلیون دوز واکسن تزریق شده است. تعداد افرادی که هر دو دوز واکسن را دارند ۶.۲ میلیون نفر است. در پروژه واکسیناسیون سراسری اولویت با گروه‌های سنی بالاتر و پرسنل بهداشت و آموزش بوده است.
تعداد کل موارد در همه‌گیری این ویروس در ایتالیا بیش از چهار میلیون نفر و تلفات جانی ۱۲۱ هزار نفر بوده است. ایتالیا تا کنون مقررات قرنطینه را برای ورود مسافران و گردشگران تعیین کرده بود که با فرارسیدن تابستان از حذف این مقررات برای گردشگران واکسینه‌شده و بی‌خطر خبر داده است.
کد مطلب: 150098
برچسب ها: کرونا ایتالیا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *