۰
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۹

افزایش صادرات نفت ایران با احیای برجام

نشریه نیویورک تایمز اعلام کرد از زمانی که گفتگو‌ها برای بازگشت آمریکا به توافق برجام آغاز شده، صادرات نفت ایران افزایش یافته است.
افزایش صادرات نفت ایران با احیای برجام
نشریه نیویورک تایمز اعلام کرد از زمانی که گفتگو‌ها برای بازگشت آمریکا به توافق برجام آغاز شده، صادرات نفت ایران افزایش یافته است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی به افزایش صادرات نفت خام ایران همزمان با گفتگوهای احیای توافق برجام در وین پرداخت.
در این گزارش آمده است: آغاز روند گفتگو‌ها میان طرفین برای بازگشت آمریکا به تعهدات هسته‌ای خود در قبال ایران موجب شد در ماه‌های اخیر صادرات نفت در ایران شیبی صعودی داشته باشد.
این مطلب می افزاید: این اتفاق به خوبی می‌تواند اثربخشی تحریم‌های آمریکا را زیر سوال ببرد چرا که خریداران نفت بدون اعتنا به تحریم‌های بین الملل دوباره به سوی بازار نفت و گاز ایران بازگشته اند.
ایران هر روز صد‌ها هزار بشکه نفت صادر می‌کند؛ این در حالیست که فعلاً مذاکرات برای بازگشت آمریکا به تعهدات خود به توافقات هسته‌ای در جریان است و در حال حاضر هیچ نتیجه‌ای از آن اعلام نشده است.
این روزنامه آمریکایی مدعی شده این رفتار ایران نقض آشکار تحریم‌های آمریکا در سطح بین المللی است که نه ایران و نه شریکان تجاریش به آن اعتنایی نمی‌کنند.
در ادامه این مطلب آمده است: شرکای تجاری ایران در حال حاضر و در میانه مذاکرات برای توافق در حال آزمون و خطای تحریم‌های آمریکا علیه این کشور هستند که در زمان ریاست جمهوری ترامپ اعمال شده است.
گفتنی است جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گرچه از کارزار فشار حداکثری دولت ترامپ علیه ایران انتقاد کرده است اما در عمل از زمان سکانداری کاخ سفید همان سیاست ها را علیه تهران دنبال کرده است. مقامات ایرانی بارها تاکید کرده اند تا زمانی که تمامی تحریم ها علیه تهران لغو نشود، حاضر به اجرای کامل تعهدات خود ذیل توافق برجام نیستند. با این حال، مقامات آمریکایی تلاش دارند برداشته شدن تحریم های ایران را منوط به مذاکره درباره طیف گسترده ای از موضوعات شامل برنامه موشکی، مسائل حقوق بشر، و اقدامات منطقه ای تهران کنند. 
کد مطلب: 150578
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *