۰
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۴۶

کشتی برنج پهلو گرفت

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهرگفت: یک کشتی تجاری با ظرفیت ۳۱ هزار تن برنج وارداتی تایلندی برای تخلیه در اسکله بندر بوشهر پهلو گرفت.
کشتی برنج پهلو گرفت
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهرگفت: یک کشتی تجاری با ظرفیت ۳۱ هزار تن برنج وارداتی تایلندی برای تخلیه در اسکله بندر بوشهر پهلو گرفت.
به گزارش ایرنا، سیاوش ارجمندزاده روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: با افزایش عمق کانال بندر بوشهر زمینه پهلوگیری کشتی‌های تجاری با ظرفیت ۳۰ هزار تن فراهم شد و همین مهم ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر را افزایش داده است.
وی بیان کرد: ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر سالانه هفت میلیون تن است که با تکمیل طرح‌های بندری در مجتمع بندری نگین هشت میلیون تن به این ظرفیت افزوده می‌شود.
ارجمندزاده با اشاره به رونق تجاری و اقتصادی بنادر استان بوشهر اظهار کرد: بنادر تجاری و اقتصادی فعالی در این استان در راستای صادرات و واردات کالاهای نفتی و غیرنفتی فعالیت می‌کنند.
وی همچنین با اشاره به افزایش صادرات و واردات کالا در ۲ ماه نخست امسال در بندر بوشهر گفت: در این مدت افزون بر ۶۵۰ هزار تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۲ برابری داشته است.
ارجمندزاده بیشترین کالاهای بارگیری شده را مربوط به مواد معدنی و تخلیه کالاهای اساسی دانست.
وی اظهار کرد: اجرا طرح مطالعه توسعه بنادر استان بوشهر در دستور کار قرار دارد و اکنون در سه بندر کنگان، بوالخیر و محمد عامری این کار در حال انجام است تا ظرفیت بنادر یاد شده افزایش پیدا کند.
کد مطلب: 150612
برچسب ها: برنج
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *