۰
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۲۸

بودجه نوسازی مدارس ۲ برابر شد

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: سهم اعتبارات نوسازی مدارس کشور از ابتدای دولت تدبیر و امید تا کنون بیش از دو برابر افزایش یافت.
بودجه نوسازی مدارس ۲ برابر شد
 معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: سهم اعتبارات نوسازی مدارس کشور از ابتدای دولت تدبیر و امید تا کنون بیش از دو برابر افزایش یافت.
مهرالله رخشانی‌مهر عصر امروز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های نیمه‌کاره اداره‌ کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : اعتبارات نوسازی مدارس در سال ۱۳۹۲ حدود ۳.۵ درصد اعتبارات عمرانی کل کشور بود که این سهم در بودجه سال ۱۴۰۰ به ۷.۶ درصد کل اعتبارات عمرانی کشور رسید.
وی افزایش سهم این سازمان از اعتبارات عمرانی کشور را باعث سرعت بخشی بیشتر به توسعه زیرساخت‌های آموزشی ارزیابی کرد و گفت : اعتبارات عمرانی سازمان نوسازی مدارس کشور طی سال‌های اخیر رشد مطلوبی داشت و در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۲ بیش از ۱۰ برابر شد و متناسب با این رشد نیز پروژه‌های نیمه تمام زیادی تکمیل و تحویل شد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش سرانه کلاس‌های درس در کشور طی هشت سال اخیر ، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۲ تا کنون بیش از ۸۰ هزار کلاس درس تحویل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور شد.
وی از کاهش تعداد مدارس تخریبی کشور طی سال‌های اخیر خبر داد و خاطرنشان کرد: سال ۱۳۹۲ حدود ۳۰درصد مدارس کشور تخریبی و نیازمند بازسازی بود که با اقدامات انجام شده طی سال‌های اخیر این رقم به ۱۹.۵ درصد کاهش یافت.
 رخشانی‌مهر با اشاره به اولویت دادن به مدارس عشایری کشور در سال ۱۴۰۰ از طرف این سازمان ، درباره اعتبارات مورد نیاز این چشم‌انداز ترسیم شده هم گفت: در قانون بودجه اعتباری برای محرومیت‌زدایی داریم که تامین از حوزه‌های مختلف بودجه‌ای پیش‌بینی شده است.
وی با اعلام این که در بودجه سال جاری حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی در نظر گرفته شده که بخشی از این اعتبار صرف مدرسه‌سازی در مناطق محروم می‌شود، افزود : با هدف جمع‌آوری مدارس سنگی عشایری بنا شد امسال سهم‌مان از این ۱۹ هزار میلیارد تومان را به ساخت مدارس برای عشایر اختصاص دهیم. البته هنوز سهم سازمان از این اعتبار ۱۹ هزار میلیارد تومانی مشخص نشد و  احتمالا سازمان برنامه و بودجه تا اواخر هفته آینده این سهم را اعلام می‌کند.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور درباره تجهیز مدارس به سیستم گرمایش ایمن نیز گفت: در حوزه گرمایش مدارس دغدغه‌های ما بشدت کاهش یافته است چون بخاری‌های نفتی‌ تقریباً در عمده مناطقی که زیرساخت‌های اجرای سیستم گرمایشی ایمن فراهم بود، جمع‌آوری شد و اکنون تمرکز ما بر جمع‌آوری ۴۸ هزار دستگاه بخاری‌ گازی در کلاس‌های درس کشور است که سعی می‌کنیم در سال جاری  قراردادها را منعقد کنیم، اما زمان اجرای کامل طرح و جمع‌آوری این بخاری‌ها احتمالا تا ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سفر یک روزه‌اش به مازندران نیز اظهار کرد: به دعوت نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار بازدیدی از چند پروژه مهم این حوزه انتخابیه انجام شد که امیدواربم در سال جاری بخشی از پروژه‌ها تکمیل شود.
وی افزود : سال ۱۳۹۹ برای این حوزه انتخابیه ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شد و امسال نیز برای تکمیل پروژه‌های بازدید شده اعتباراتی در نظر گرفته می‌شود.
رخشانی‌مهر  امروز از طرح نیمه‌تمام مدرسه ۱۲ کلاسه شهید فرجی بابلسر و مدرسه ۱۲ کلاسه هادی‌شهر ، مدرسه تخریبی روستای اسی‌کلا از توابع بابلسر، پروژه در حال نوسازی و تجهیز کانون فرهنگی بهنمیر و هنرستان نصیری فریدونکنار بازدید کرد.
کد مطلب: 150681
برچسب ها: مدارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *