; ?>; ?> اختلاف اوباما با رامنی به ۶ درصد رسید - مردم سالاری آنلاين
۰
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۸

اختلاف اوباما با رامنی به ۶ درصد رسید

نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ یک شبکه آمریکایی، «باراک اوباما» با اختلاف ۶ درصد از رقیب جمهوری‌خواه خود در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیشی گرفت
به گزارش فارس، طبق نتایج نظرسنجی شبکه «سی ان ان» و «او آر سی» که روز دوشنبه منتشر شد، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا با اختلاف ۶ درصد از «میت رامنی» فرماندار سابق ایالت «ماساچوست» و رقیب جمهوری‌خواه وی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۲ آمریکا پیشی گرفت.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۵۲ درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی در نظرسنجی صورت گرفته از اوباما حمایت کردند و این در حالی است که ۴۶ درصد از رامنی حمایت کردند، ۲ درصد نیز اعلام کردند که از هیچ‌کدام از این دو نفر حمایت نمی‌کنند و یک درصد نیز اعلام کردند نظر خاصی در اینباره ندارند.

در حالیکه پیشتر اختلاف اوباما و رامنی تنها دو درصد بود، پس از برگزاری گردهمایی سالانه دموکرات‌ها در شهر «شارلوت» واقع در «کارولینای شمالی» اختلاف اوباما و رامنی به ۴ درصد رسید و نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که اوباما توانسته این اختلاف را به ۶ درصد افزایش دهد.

گرچه آمار و ارقام جدید حاکی از آن است که نرخ اشتغالزایی در آمریکا در ماه آگوست، رشد اندکی داشته است اما نظرسنجی سی ان ان نشان می‌دهد که اکثر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی بر این باور بودند که اوباما بهتر از رامنی می‌تواند اقتصاد کشور را کنترل کند و ۵۰ درصد از آنها اعلام کردند که اوباما بهتر از رامنی قادر به اداره اوضاع اقتصادی آمریکا است و تنها ۴۹ درصد از رامنی در این زمینه حمایت کردند و یک درصد نیز تأکید داشتند که هیچ کدام از آنها قادر به اداره اقتصاد آمریکا نیستند.

پیش از برگزاری همایش سالانه دموکرات‌ها، نظرسنجی در زمینه اقتصاد آمریکا نشان می‌داد که ۵۱ درصد از مردم آمریکا رامنی را بهترین گزینه برای اداره اقتصاد آمریکا و تنها ۴۵ درصد اوباما را بهترین گزینه در این امر می‌دانستند.

همایش دموکرات‌ها همچنین منجر شد تا ۵۹ درصد از دموکرات‌ها اعلام کنند که مشتاق هستند تا در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۲ آمریکا شرکت کنند و این در حالی است که ۵۷ درصد از جمهوری‌خواهان چنین حسی را برای شرکت در انتخابات دارند.
کد مطلب: 6359
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *