۰
پنجشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۹

خرید تضمینی ۱۷۵ هزار تن گندم

رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: ۱۷۵ هزار تن گندم امسال به شکل تضمینی از کشاورزان استان خریداری و در سیلوها ذخیره سازی می‌شود.
خرید تضمینی ۱۷۵ هزار تن گندم
رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: ۱۷۵ هزار تن گندم امسال به شکل تضمینی از کشاورزان استان خریداری و در سیلوها ذخیره سازی می‌شود.
به گزارش ایرنا، فاطمه خمسه عصر پنجشنبه در نشست کارگروه خرید تضمینی گندم افزود: براساس پیش بینی های انجام شده امسال ۲۶۵ هزار تن گندم از مزارع زیر کشت این محصول برداشت خواهد شد.
این مسوول اظهار داشت: در ابتدای کشت گندم پیش بینی می شد تا حدود ۳۴۰ هزار تن محصول در استان برداشت شود اما به دلیل کاهش قابل توجه بارندگی ها برآورد جدید ما تولید و برداشت ۲۶۵ هزار تن محصول است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: ۲۴ مرکز کار خرید گندم از کشاورزان استان را امسال برعهده خواهند داشت.
 وی به فعالین ۶۰۵ دستگاه کمباین برای برداشت گندم در استان قزوین اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۱۳۵ دستگاه کمباین ‏بومی و ۴۷۰ دستگاه غیر بومی است که مکاتبات لازم با استان‌های مبدا این کمباین‌ها جهت اعزام آن‌ها صورت گرفته است.
 خمسه افزود: همچنین با هماهنگی‌های صورت گرفته با شرکت نفت مشکلی از نظر تامین سوخت ‏کمباین‌ها در فصل برداشت وجود ندارد. ‏
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه  امسال برداشت گندم زودتر از سال پیش آغاز خواهد شد تاکید کرد:  تمام توان این ‏سازمان همچون سال‌های گذشته در این کار مهم پای کار بوده و در ایام برداشت و خرید گندم همه کارشناسان و مدیران این سازمان شبانه روزی در صحنه حضور و نظارت ‏دارند.
 خمسه با بیان اینکه تولید و خودکفایی در محصول گندم یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که تحقق بخشی از آن به واسطه انجام دقیق ‏فرایند خرید اتفاق می‌افتد، خواستار همراهی حداکثری همه مدیران استانی اعم از فرمانداران و مدیران کل دستگاههای اجرایی مرتبط در این امر شد.
کد مطلب: 151228
برچسب ها: گندم
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *