۰
شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۵۰

ثبت خاطرات والدین شهدا و جانبازان

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امورایثارگران گفت: خاطرات والدین شهدا و جانبازان ۷۰ درصد با طرح خاطره نگاری و تاریخ شفاهی باید در سال جاری تداوم داشته باشد و ضبط شود.
ثبت خاطرات والدین شهدا و جانبازان
 معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امورایثارگران گفت: خاطرات والدین شهدا و جانبازان ۷۰ درصد با طرح خاطره نگاری و تاریخ شفاهی باید در سال جاری تداوم داشته باشد و ضبط شود.
به گزارش خبرنگار حوزه ایثار وشهادت ایرنا ،‌ سردار یعقوب سلیمانی روز شنبه با حضور در گلزار مطهر شهدای گمنام ۸ سال دفاع مقدس در خصوص برنامه‌های معاونت فرهنگی بنیاد شهید با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و فرمایشات مقام معظم رهبری، جمع‌آوری تاریخ شفاهی والدین معظم شهدا را از سیاست‌های مهم فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و تأکید کرد: اولویت برنامه‌های فرهنگی در بنیاد شهید و امور ایثارگران جمع‌آوری و ثبت تاریخ شفاهی والدین معظم شهدا و جانبازان ۷۰ درصد، تعامل و هم‌افزایی با مؤسسات فرهنگی و انقلابی، فعال کردن تشکل‌های ایثارگری، توجه به برنامه‌های تحولی جوانان متعهد و پرورش دانش‌آموخته‌های علم و دانش در مدارس شاهد است.
وی افزود:‌ والدین شهدا به علت کهولت سن و نیز جانبازان ۷۰ درصد به خاطر صدماتی که در طول دفاع مقدس متحمل شده‌اند، به شهادت می‌رسند و ناب گفته های آنها از بین می رود، بنابراین وظیفه ما این است که هر چه زودتر این خاطرات را به مرحله ثبت برسانیم.
سردار سلیمانی ادامه داد: اولویت‌های ما در معاونت فرهنگی و آموزشی مبتنی بر فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب است.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید درباره هماهنگی و هم‌افزایی در برنامه‌های بنیاد شهید عنوان کرد: تعامل و هم‌افزایی با ارگان‌ها از جمله بسیج، تشکل‌ها و دانش پژوهان شاهد و ایثارگر می‌تواند در راستای تعالی برنامه‌های بنیاد شهید موثر باشد.
تشکیل گروه های سرود ویژه نوجوانان با مضامین ایثار و شهادت
وی گفت: محتوایی کار کردن در معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید، باعث اعتلای فرهنگ ناب ایثار و شهادت می‌شود و با برنامه‌های مردم نهاد می‌توان به این مهم رسید، همچنین یکی از برنامه‌هایی که می‌توان به نسل جدید منتقل کرد، تشکیل گروه های سرود ویژه نوجوانان با مضامین ایثار و شهادت در استان ها است که می تواند زمینه ساز ترویج فرهنگ پرافتخار ایثار و شهادت باشد. 
سردار سلیمانی افزود: رصد و پایش یک اثر هنری، به عنوان عاملی در اثربخشی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موثر است. ما باید در اثری که تولید می کنیم، از نقطه نظرات سایر افراد صاحب نظر نیز بهره مند شویم تا کارهای اجرایی به نحو احسن انجام شود لذا باید اهمیت موضوع فرهنگی در نظر گرفته شود و توجه و نگاهمان را به سمت اعتلای کارها معطوف کنیم. نوآوری، خلاقیت و توجه به جوانان باعث می شود اثر تولیدی با کیفیت و غنای بالاتری تولید شود.
فرهنگ نگاه شهدا و اندیشه امام خمینی(ره) در بنیان مدارس شاهد نهفته است
وی درخصوص جایگاه مدارس شاهد گفت: فرهنگ نگاه شهدا و اندیشه امام خمینی(ره) در بنیان مدارس شاهد نهفته است. استانها باید بدانند که ما در مدارس شاهد چه تکالیفی داریم تا تاثیرگزار باشیم. مدارس شاهد باید تقویت شوند زیرا از اولیت‌های فرهنگی هستند.
دیدار با خانواده شهدای والامقام «مهدی و مصطفی ملکی»
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با پدر شهدای والامقام «مهدی و مصطفی ملکی» دیدار و از ایثار و مجاهدت این شهدای والامقام و خانواده بزرگوار آنان تجلیل کرد.
سردار سلیمانی در این دیدار با قدردانی از ایثار و از خودگذشتگی پدران و مادران معظم شهدا که عزیزترین سرمایه زندگی خود را در راه آرمان‌های امام (ره) و انقلاب فدا کردند گفت: مقام معظم رهبری بارها در بیاناتشان بر لزوم تکریم شهدا و خانواده‌های شهدا تأکید کرده‌اند و ما نیز وظیفه داریم تا قدردان ایثار و فداکاری شما باشیم.
در این دیدار پدر شهیدان ملکی که خود نیز از رزمندگان دوران دفاع مقدس و پیش از آن نیز از مبارزان دوران ستم‌شاهی در شهرستان ری بود، به بیان خاطراتی درباره حضورش در جنگ در کنار فرزندانش پرداخت.
پایان‌بخش برنامه‌های حضور معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران تجلیل از پدر شهیدان ملکی و اقامه نماز ظهر و عصر در منزل این شهیدان بود.
آیین گلباران گلزار شهدای گمنام فرهنگسرای ولاء
آیین گلباران گلزار شهدای گمنام فرهنگسرای ولاء باحضور رحیم نریمانی مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران، سیدمستجاد حسینی مدیرکل ورزشی و اردوئی بنیاد شهید، سید مرتضی حسینی مدیر کل هنری بنیاد شهید، داوود نورچه‌ای مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید، عبدالله مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران شهرستان های استان تهران و شاهین عسگریان معاون فرهنگی و آموزشی شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.
کد مطلب: 151346
برچسب ها: شهدا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *