۰
جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۲۱

تحریم‌ها جنگ جدی علیه ایران است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اعمال تحریم‌ها را جنگ جدی علیه جمهوری اسلامی ایران خواند و گفت: عبور از تحریم‌ها نیاز به خیزش بزرگ جوانان کشور دارد.
محسن رضایی در مراسم گرامیداشت شهادت میرزا کوچک جنگلی در مسجد سلیمانداراب این شهر قیام امام حسین (ع) را تکیه‌گاه محکمی برای ایرانی‌ها دانست و اظهار کرد: رزمندگان با یاد امام حسین (ع) در دوران دفاع مقدس به دشمن حمله‌ور می‌شدند و این امر موجب حفظ کشور شده است.
وی میرزا کوچک جنگلی را یکی از پرچمداران نهضت حسینی (ع) عنوان کرد و افزود: قیام امام حسین (ع) مکتب سیاسی و اخلاقی برای ملت ایران شده و عاشورا سفره عظیمی را برای مردم گسترده است.
رضایی میرزا کوچک جنگلی را سردار ملی ایران نامید و تصریح کرد: حق میرزا کوچک جنگلی هنوز در کشور ادا نشده و ابعاد وجودی این شخصیت بزرگ باید به جوانان شناسانده شود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام میرزا کوچک جنگلی را انسانی متدین، با ادب، مردم دوست و تربیت شده مکتب حسینی (ع) توصیف کرد و گفت: میرزا کوچک جنگلی با سه دولت روس، انگلیس و استبداد داخلی مبارزه کرد.
وی با بیان اینکه در زمان حکومت میرزا کوچک جنگلی روزنامه در گیلان منتشر می‌شد، خاطرنشان کرد: مردم ایران با فرهنگ غنی خود می‌توانند با تهاجم فرهنگی مبارزه کنند.
رضایی فرهنگ اسلامی و حسینی (ع) را سرمایه بسیار غنی برای فرهنگ‌سازی و هویت‌سازی در مقابل تهاجم فرهنگی برشمرد و ابراز کرد: مشکلات جامعه را با فرهنگ غنی اسلامی و ملی می‌توانیم از بین ببریم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام شهادت میرزا کوچک جنگلی را حسین‌وار ‌ذکر کرد و یادآور شد: میرزا کوچک جنگلی از جدایی گیلان از ایران جلوگیری کرد.
*نهضت میرزا کوچک جنگلی حماسه بومی، ملی و اسلامی است
وی نهضت میرزا کوچک جنگلی را حماسه بومی، ملی و اسلامی خواند و بیان کرد: شناساندن میرزا کوچک جنگلی به جوانان موجب ایجاد خودباوری در جامعه می‌شود.
رضایی خواستار پژوهش نخبگان و دانشگاهیان درباره زندگی میرزا کوچک جنگلی شد و اظهار کرد: دانشجویان پایان‌نامه‌های خود را درباره ابعاد مختلف زندگی میرزا کوچک جنگلی ارائه دهند تا برای جامعه کاربردی باشد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دوران دفاع مقدس، اذعان کرد: ده‌ها میرزا کوچک از گیلان در جنگ تحمیلی به جبهه‌ها رفتند و به امام (ره) کمک کردند.
وی عبور از شرایط اقتصادی و اعمال تحریم‌ها را نیازمند خیزش دوباره ملت ایران دانست و اظهار کرد: دولتمردان باید بستر اشتغال و تولید را در جامعه ایجاد کنند.
رضایی وجود افراد تحصیلکرده بیکار در جامعه را فاجعه خواند و تصریح کرد: امروز نیاز به خیزش ملی در کشور داریم تا بتوانیم از تحریم‌ها عبور کنیم.
*اعمال تحریم‌ها جنگ جدی علیه جمهوری اسلامی ایران است
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اعمال تحریم‌ها را جنگ جدی علیه جمهوری اسلامی ایران نامید و ابراز کرد: دشمن به دنبال آسیب رساندن به زندگی مردم است زیرا می‌داند حریف موشک‌ها و جنگ نظامی با ایران نمی‌شود.
وی ادامه داد: می‌خواهند از ناحیه اقتصاد و معیشت مردم به نظام ضربه وارد کنند و با این راهبرد وارد صحنه شدند.
رضایی با اشاره به وجود امکانات و جوانان بسیار در کشور، بیان کرد: جوان ایرانی باید خود را باور کرده و اعتماد به‌نفس پیدا کند و این امر تنها با شعار محقق نمی‌شود و دولتمردان و مسئولان کشور باید بسترهای لازم را فراهم کنند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام وجود روحانیت، فرهنگیان و نخبگان برای بالا بردن روحیه در جامعه را تاثیرگذار خواند و اذعان کرد: جوانان باید استعداد، خلاقیت و خودباوری خود را به میدان آورند و با حمایت دولت حماسه بزرگی در اقتصاد، علم، فناوری، کشاورزی و صنعت اتفاق می‌افتد.
*ایران تمام تحریم‌های اقتصادی را کنار می‌زند
وی با تاکید براینکه جمهوری اسلامی ایران در سال‌های آینده تمام شرایط تحریم‌های اقتصادی را کنار می‌زند، اظهار کرد: خودباوری، تعقل، مدیریت، تدبیر و دوراندیشی را باید به صحنه بیاوریم و برای تمام امور برنامه داشته باشیم.
رضایی شعار دادن به صورت کلی را مفید دانست و متذکر شد: شعار بدون برنامه ارزشی ندارد از این رو باید شعارها را با تدبر محقق کرد.
کد مطلب: 15156
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *