۰
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۰
از آذربایجان شرقی،

یک میلیون دلار لبنیات صادر شد

مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران در آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲ماهه امسال یک میلیون دلار انواع فراورده های لبنی از این شرکت به چهار کشور عراق، افغانستان، پاکستان و سوریه صادر شد.
یک میلیون دلار لبنیات صادر شد
مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران در آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲ماهه امسال یک میلیون دلار انواع فراورده های لبنی از این شرکت به چهار کشور عراق، افغانستان، پاکستان و سوریه صادر شد.
مرتضی اعیانی روز سه شنبه در نشستی با خبرنگاران به مناسبت فرارسیدن روز جهانی شیر اظهار کرد: صادرات ۲۵ تن پودر بستنی از محصولات جدید شرکت و ۳۰۰تن شیرخشک به سوریه در برنامه صادراتی شرکت پگاه تبریز است . 
وی اعلام کرد: فروش محصولات پگاه آذربایجان شرقی در سال جاری ۱۸۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. 
اعیانی ادامه داد: متوسط جذب شیرخام روزانه ۳۷۶ کیلوگرم پیش بینی شده است اما اکنون این میزان را در پگاه تبریز به ۴۱۴ تن رسیده که ۲۵درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان می دهد. 
وی یادآوری کرد: سرانه مصرف شیر در کشور ۸۵ کیلوگرم است که اختلافی محسوس با سرانه ۱۵۰ کیلوگرمی مصرف شیر در دنیا و ۳۰۰ کیلوگرمی در برخی کشورهای اروپایی دارد.
وی گفت: سرانه مصرف لبنیات در آذربایجان شرقی با ۹۵ لیتر،  ۱۰ لیتر بالاتر از متوسط کشوری است.
اعیانی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۲۰ هزار تن شیرخام از ۳۰۰ واحد دامداری و جمع آوری شیر از استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، قزوین و مغان خریداری شده است، گفت: صنایع شیر ایران براساس نظام نامه دامپزشکی محصولات را خریداری می‌کند و سال گذشته ۴۰۹ تن شیر به دلیل آلوده بودن و پایین بودن از استانداردهای صنایع شیر ایران عودت داده شده است.
مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه تبریز همچنین از افتتاح ۲ واحد دامداری صنعتی با ظرفیت اسمی پنج هزار راس دام تحت مدیریت این مجموعه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با افتتاح این مجموعه‌ها که در هر طرح برای ۱۷۰ نفر اشتغالزایی می‌شود، شرکت پگاه به صورت مستقیم وارد حوزه تولید شیر می شود و بر این اساس ظرفیت تولید محصول شیر استریل خود را به ۳۶۰ تن خواهد رساند.
اعیانی با بیان اینکه پگاه تبریز جزو چهار شرکت برتر در بین شرکت های هفده گانه کشور است، گفت: در شرکت پگاه تبریز بیش از ۴۰ نوع محصول تولید می‌شود . 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص افزایش قیمت محصولات لبنی پگاه در طول یکسال گذشته نسبت به سایر برندهای ایرانی کشور، گفت: در موضوع قیمت گذاری، سازمان حمایت از مصرف کننده، تصمیم گیرنده نهایی است و شرکت‌های تولیدکننده نقشی در این زمینه ندارند.
وی با بیان اینکه امسال برای افزایش قیمت محصولات برنامه ای نداریم، ادامه داد: کیفیت محصولات پگاه سرآمد است و بودجه سال جاری ما ۱۲۵۰ میلیارد تومان و بودجه ثانوی ۱۵۰۰ میلیارد تومان است که ۷۵درصد اعتبارات در طول سال صرف خرید شیرخام می شود. 
به گزارش ایرنا، پگاه آذربایجان شرقی به عنوان دومین کارخانه شرکت صنایع شیر ایران، در سال ۱۳۳۹ به وسیله زنده یاد غلامرضا عدل در خیابان پاستور تبریز تاسیس شد.
اول ماه ژوئن میلادی مصادف با ۱۲ خرداد به پیشنهاد سازمان جهانی خواروبار (FAO) و با اعلام سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی شیر نام گذاری شده است.
کد مطلب: 151622
برچسب ها: لبنیات
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *