۰
دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۰
حجت‌الاسلام والمسلمين قرائتي:

آرايش نكردن دردانشگاه‌ها الزامي شود/ تفكيك جنسيتي دانشگاه‌ها در دستوركار قرار گيرد

رييس ستاد اقامه نماز كشور دواي غفلت را نماز و دواي شهوت را ازدواج عنوان كرد و گفت: اصل كارهاي فرهنگي مربوط به ازدواج و نماز است و تمام فعاليت‌هاي فرهنگي بايد صرف اين دو موضوع شود.
آرايش نكردن دردانشگاه‌ها الزامي شود/ تفكيك جنسيتي دانشگاه‌ها در دستوركار قرار گيرد
به نقل از خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين قرائتي صبح روز دوشنبه در اولين نشست هماهنگي تشكل‌هاي اسلامي دانشجويي دانشگاه‌هاي سراسر كشور كه در محل دانشگاه شهيد بهشتي در حال برگزاريست، افزود: آمار طلاق زياد شده است كه يكي از دلايل آن دير ازدواج كردن است.

وي با بيان اينكه در دانشگاه‌ها الزام كنيم كه كسي در دانشگاه آرايش نكند، تصريح كرد: اگر در اين زمينه به دين نيز كاري نداشته باشيم، اين موضوع ضربه علمي وارد مي‌كند.

تفكيك جنسيتي دانشگاه‌ها در دستوركار قرار گيرد
رييس ستاد اقامه نماز افزود: همچنين بحث تفكيك دخترها و پسرها در دانشگاه‌‌ها جز در موارد ضروري بايد در دستور كار قرار گيرد. در اين زمينه بنده در جلسه‌اي در زمينه اسلامي كردن دانشگاه‌ها عنوان كردم كه جز در موارد ضرورت، كلاس‌ها جدا برگزار شود و مي‌توان تمهيداتي فراهم كرد تا صبح‌ها خانم‌ها و عصرها آقايان در دانشگاه درس بخوانند.

قرائتي خطاب به دانشجويان با تاكيد بر اينكه عيب‌هاي نظام را توجيه نكنيد، نظام را تضعيف نكنيد و آن را تكميل كنيد، تصريح كرد: هر چند در برخي جاها نظام ضعف‌هايي دارد اما بايد توجه داشت كه اين نظام با خون شهدا و همچنين تعداد زيادي جانباز و آزاده به دست آمده است و در واقع اين نظام مفت به دست نيامده است.

موضع‌گيري‌هاي سياسي گاهي آدم را بي‌دين مي‌كند
وي خطاب به تشكل‌هاي دانشجويي تاكيد كرد: رنگ ديني را در تشكل‌ها پر رنگ كنيد، كارهاي فرهنگي‌تان ماندگار باشد، نماز را محور كارهاي خود قرار دهيد و با قرآن انس بگيريد. مراقب باشيد كه خود را به خط سياسي نفروشيد. همچنين موضع خود را حق قرار دهيد و تحت تاثير قرار نگيريد چرا كه موضع‌گيري‌هاي سياسي گاهي آدم را بي‌دين مي‌كند.

وي خطاب به تشكل‌ها با بيان اينكه نهج‌البلاغه غريب است، گفت: تشكل‌هاي دانشجويي براي قرآن و نهج‌البلاغه وقت بگذارند.

رييس ستاد اقامه نماز كشور همچنين با تاكيد بر تاثير تعامل حضوري، خطاب به روساي دانشگاه‌ها تاكيد كرد كه روزي پنج دقيقه خصوصي با دانشجويان صحبت كنند چرا كه اثر صحبت‌هاي خصوصي بسيار تاثيرگذار است.

قرائتي همچنين با تاكيد بر بحث تاثير قرآن و جستجو در آن، اذعان كرد: ذوالقرنين سردار سازندگي بود ما اين موضوع را خطاب به رفسنجاني مي‌گوييم، همه قرآن پر از گفت‌وگو است، ما به گفت‌وگوي تمدن‌هاي خاتمي توجه داريم و يا اينكه عدالتي كه احمدي‌نژاد براي انسان مي‌خواهد، در حالي كه حضرت علي (ع) درباره كوچكترين مسايل نيز بحث عدالت را مطرح كرده‌اند.
کد مطلب: 152
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *