۰
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۴۸
رئیس انجمن قلب و عروق ایران:

بیماران قلبی با خیال راحت واکسن کرونا بزنند

رئیس انجمن قلب و عروق ایران گفت: بیماران قلبی با خیال آسوده می‌توانند واکسن کرونا را تزریق کنند و مشکلی برای آن‌ها ایجاد نمی‌شود.
بیماران قلبی با خیال راحت واکسن کرونا بزنند
رئیس انجمن قلب و عروق ایران گفت: بیماران قلبی با خیال آسوده می‌توانند واکسن کرونا را تزریق کنند و مشکلی برای آن‌ها ایجاد نمی‌شود.
فریدون نوحی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیماران قلبی همانند سایر افرادی که بیماری های زمینه ای مانند دیابت، کلیه و فشار خون  دارند، باید سریعتر در برابر کرونا واکسینه شوند و عارضه ای حاد در آنها بوجود نخواهد آمد.
وی اظهار داشت: شاید مهمترین عارضه ای که بیماران قلبی در مورد تزریق واکسن کرونا نگران آن هستند، خطر بروز  لخته خون است که جای نگرانی نیست و مشکلی در این بیماران بوجود نمی آید.  جهش ویروس کرونا درحال حاضر خطر عارضه‌های قلبی را افزایش داده و تسریع در روند واکسیناسیون به ویژه برای بیماری زمینه‌ای باید مورد توجه قرار گیرد.
به گفته این پزشک،  ویروس کرونا با آسیب به عروق بدن در تمام سیستم‌های حیاتی پخش می‌شود و سیستم ایمنی را فوق فعال می‌کند و مکانیسم ایمنی از طریق خود ایمنی بیش فعال شده و باعث ایجاد التهاب در تمام بافت‌ها می‌شود.
نوحی تصریح کرد: تزریق این واکسن برای بیماران مبتلا به مشکلات قلبی عروقی ضرورت دارد و الزاما از ابتلا به عفونت کووید ۱۹ پیشگیری نکرده اما احتمال بیماری شدید، نیاز به بستری شدن در بیمارستان و مرگ را کاهش می دهد. این عفونت از روش های مختلفی قلب را تحت تاثیر قرار داده که یکی از آن ها التهاب مستقیم قلب است.

نوحی افزود: افرادی که بیماری قلبی دارند، بیشتر در معرض ابتلا به کرونا هستند و ویروس نیز می‌تواند در کسانی که بیماری قلبی ندارند، بیماری قلبی ایجاد کند، زیرا که التهاب می‌تواند باعث لخته در عضله قلبی شده و نارسایی قلبی به همراه داشته باشد، بنابراین واکسیناسیون این بیماران علیه کرونا ضروری است.
آمارها نشان می دهد تاکنون بیش از یک میلیارد و ۸۷۴ میلیون دوز واکسن کرونا در نقاط مختلف جهان تزریق شده (بطور متوسط ۲۴ دوز برای هر ۱۰۰ نفر) و همچنان شکاف عظیمی میان کشورهای دارا و ندار در این زمینه وجود دارد.
در ایران نیز تاکنون بیش از سه میلیون نفر دستکم یک دوز واکسن را دریافت کرده اند.
کد مطلب: 152499
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *