۰
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۱

قیمت گوشت مرغ هزار تومان كاهش یافت

واردات ۱۰ هزار تن گوشت مرغ به كشور ، قیمت هركیلوگرم این فراورده را بیش از یك هزار تومان در هر كیلو گرم، نسبت به هفته گذشته، كاهش داده و به ۵۶۰۰ تومان رساند.
رییس اتحادیه واردكنندگان گوشت و مواد پروتئینی خام دامی ایران عنوان كرد : به دنبال صدور مجوز از سوی دستگاه های مسئول برای واردات ۱۰ هزار تن گوشت مرغ، واردات این محصول از كشورهای برزیل (۲۷۰۰ تن) و تركیه (۱۴۰۰ تن) در دستور كار قرار گرفت كه این امر، قیمت گوشت مرغ در بازار را كه اخیرا دچار تلاطم شده بود، با كاهش بیش از یك هزار تومانی مواجه كرده است.

اتحادیه وارد كنندگان گوشت و مواد پروتئینی به نقل از ' حسین صدر' آورده است : واردات ۵ هزار تن گوشت مرغ نیز از كشورهای اسلامی در حال انجام است و بزودی، با رساندن سقف واردات این محصول به ۱۰ هزار تن اعلام شده، تمام نیاز بازار مرغ كشور تامین خواهد شد.

رییس اتحادیه واردكنندگان گوشت و مواد پروتئینی خام دامی ایران افزود: : در زمان حاضر گوشت وارداتی مرغ با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت در تهران توزیع می شود و با انجام هماهنگی های بیشتر، در سایر استان ها نیز توزیع خواهد شد.

وی افزود: وازرت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی اصلی تنظیم بازار كالاهای اساسی و اقلام گوشتی كشور، تنها چاره تامین كمبود گوشت مرغ در بازار را در واردات این محصول از كشورهای مبدا دید كه خوشبختانه این اقدام هم اكنون نتیجه داده و شاهد افت قیمت در بازار هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز با تایید این موضوع، اعلام كرد: قیمت هر كیلوگرم مرغ در بازار خرده فروشی به ۵۶۰۰ تومان رسیده است.

'یداله صادقی ' با استناد به واردات صورت گرفته گوشت مرغ از كشورهای برزیل و تركیه، پیش بینی كرد كه قیمت گوشت مرغ در روزهای آینده به صورت چشمگیری كاهش یابد.

درزمان حاضر، قیمت گوشت مرغ در خرده فروشی ها، ۵۷۰۰ تومان و به صورت عمده فروشی نیز ۵۳۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان است.
کد مطلب: 1534
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *