۰
جمعه ۲۵ تير ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۴۲

تاثیر قهرمانی ایتالیا بر رشد اقتصادی‌اش

قهرمانی ایتالیا در یورو باعث افزایش رشد تولید ناخالص داخلی این کشور می‌شود.
تاثیر قهرمانی ایتالیا بر رشد اقتصادی‌اش
قهرمانی ایتالیا در یورو باعث افزایش رشد تولید ناخالص داخلی این کشور می‌شود.
به گزارش ایسنا و به نقل از مدیاست، اقتصاددانان محلی گفتند که قهرمانی ایتالیا در فینال یورو ۲۰۲۰ یک‌شنبه گذشته به احتمال زیاد ۰.۷ درصد به رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) پیش‌بینی شده در سال جاری اضافه خواهد کرد. این مطمئناً برای اقتصادی که می‌خواهد از کندی ناشی از همه گیر ویروس کرونا فاصله بگیرد، خبر خوشحال کننده خواهد بود.
پیروزی چشمگیر ۳-۲ در ضربات پنالتی ایتالیا مقابل انگلیس در روز یک‌شنبه باعث شد تا تیم ملی ایتالیا اولین قهرمانی اروپا خود را از سال ۱۹۶۸ جشن بگیرد.
بر اساس مطالعات، این موفقیت هم‌چنین باعث ایجاد شرایط جدیدی در هزینه‌های داخلی و جذب سرمایه‌گذاری از خارج از کشور شده است زیرا به افزایش اعتماد مصرف کننده و بهبود تصویر ایتالیا و محصولات ایتالیایی در خارج از کشور کمک کرده است. تحلیلگران گفتند این افزایش ممکن است موقتی باشد، اما هنوز قابل توجه است.
در مجموع، پیش‌بینی می‌شود که پیروزی تیم ملی فوتبال ایتالیا در یورو ۲۰۲۰ منجر به ۱۲ میلیارد یورو اضافی (۱۴.۲ میلیارد دلار آمریکا) یا حدود ۰.۷ درصد رشد تولید ناخالص داخلی شود.
سیمونا کاریکاسولو، اقتصاددان متخصص در مباحث مربوط به ورزش در دانشگاه رم، روز پنج‌شنبه به شینهوا گفت که تأثیرات قهرمانی ایتالیا تقریباً منحصراً در سال جاری احساس خواهد شد.
اتحادیه اصلی کشاورزی ایتالیا، به طور جداگانه پیش‌بینی کرد که در نتیجه پیروزی در یورو ۲۰۲۰ صادرات این کشور ده درصد افزایش یابد که به گفته این سازمان محصولات ایتالیایی در یک دید مثبت و جدید در بازارهای خارجی قرار می‌گیرند. این اتحادیه گفت این افزایش قابل مقایسه با میزان ثبت شده پس از قهرمانی ایتالیا در جام جهانی ۱۵ سال پیش است.
کد مطلب: 153672
برچسب ها: ایتالیا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *