۰
دوشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۰۵

سفر ۶۰۰ هزار دلاری یک اینفلوئنسر به فضا

"کلی جراردی"(Kellie Gerardi) ساکن شهر ژوپیتر ایالت فلوریدا آمریکا در پرواز آینده شرکت ویرجین گلکیتک که هزینه آن حدود ۶۰۰ هزار دلار است، حضور خواهد داشت.
سفر ۶۰۰ هزار دلاری یک اینفلوئنسر به فضا
"کلی جراردی"(Kellie Gerardi) ساکن شهر ژوپیتر ایالت فلوریدا آمریکا در پرواز آینده شرکت ویرجین گلکیتک که هزینه آن حدود ۶۰۰ هزار دلار است، حضور خواهد داشت.
به گزارش ایسنا، این محقق، نویسنده و چهره تأثیرگذار شبکه‌های اجتماعی در آینده طی پروازی توسط شرکت ویرجین گلکتیک به فضا خواهد رفت.
گرچه جراردی ۳۲ ساله یک مهندس فضا حرفه‌ای نیست اما بسیار به انجام سفر فضایی علاقه‌مند است. حتی هفته گذشته در برنامه پخش مستقیم پرواز فضایی ریچارد برانسون نیز حضور داشت.
جراردی به عنوان پژوهشگر علوم زیستی موسسه بین‌المللی علوم فضانوردی و نجوم(IIAS )، در پرواز فضایی آینده شرکت ویرجین گلکتیک حضور داشته و سوار بر هواگرد وی اس اس یونیتی به فضا خواهد رفت.
پرتاب اولیه یونیتی هفته گذشته انجام شد و طی آن بنیانگذار ویرجین گلکتیک، ریچارد برانسون و پنج نفر دیگر به لبه فضا رفتند. این شرکت قبل از اینکه خدمات تجاری در سال ۲۰۲۲ آغاز شود، برنامه‌هایی برای انجام دو پرواز آزمایشی دیگر دارد.
جزئیات مأموریت تحقیقاتی جراردی مانند تاریخ و زمان دقیق پرواز هنوز گفته نشده است. اما او گفت حتی یک ذره هم برای انجام این پرواز استرس ندارد. وی گفت: من بسیار هیجان زده‌ و آماده پروازم.
بنابر گزارش سایت "آرکی ورلدیز"، این پرواز قرار است سال آینده انجام شود و او مجبور نیست خودش هزینه این سفر را بپردازد چرا که موسسه بین‌المللی علوم فضانوردی و نجوم که وی در آنجا مشغول است ۶۰۰ هزار دلار هزینه سفر وی را می‌پردازد.
جراردی جدا از کار خود به عنوان یک متخصص هوافضا، دفاع و فناوری همچنین به عنوان یک چهره تأثیرگذار و رواج دهنده علم در شبکه‌های اجتماعی مانند تیک‌تاک و اینستاگرام نیز فعالیت می‌کند و به همین خاطر در چنین شبکه‌هایی به محبوبیت خاصی دست یافته است. او درباره پرواز اخیرا ریچارد برانسون گفت: پرواز جادویی بود. هواپیمای شرکت ویرجین گلکتیک حامل ریچارد برانسون به لبه فضا رسید و در امنیتی کامل آنها را بازگرداند.
از آنجا که خانه کلی جراردی در زمان کودکی تنها چند ساعت با پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال فاصله داشت او به راحتی می‌توانست پرتاب موشک‌ها را ببیند که این موضوع باعث ایجاد این علاقه در او شده بود. او گفت زمانی که بزرگ شد فهمید که می‌تواند رویای خود را به واقعیت تبدیل کند.

جراردی گفت که او برای اولین بار با مجموعه "The Explorers Club" همکاری کرد. این مجموعه در سال ۱۹۰۴ در نیویورک با هدف انجام اکتشافات علمی و گسترش مطالعات میدانی تاسیس شد. وی سپس با افراد و شرکت‌هایی آشنا شد که در راستای تجاری سازی سفر به فضا تلاش می‌کردند.
وی در ادامه کار خود را با فدراسیون تجاری پروازهای فضایی ادامه داد. فدراسیون تجاری پروازهای فضایی یک شرکت خصوصی فعال در حوزه صنعت پرواز فضایی است که دفتر مرکزی آن در واشنگتن دی سی است.
او خود را یک شهروند دانشور می‌داند که نماینده نسل جدید فضانوردان است. جراردی از طریق موسسه بین‌المللی علوم فضاوردی و نجوم  به مطالعه اثرات مسافرت‌های فضایی پرداخته است.
جراردی به عنوان یک متخصص محموله آزمایش‌های متعددی را در پرواز انجام خواهد داد. یکی از آن آزمایشات، آزمایش زیست پایش است که در آن از یک سیستم حسگر پوشیدنی که توسط شرکت Carré Technologies مستقر در مونترال ساخته شده استفاده خواهد کرد. سیستم حسگر یاد شده یک "زیر پیراهنی هوشمند" است که به چند حسگر مجهز است و به منظور اندازه‌گیری ​تأثیرات بیولوژیکی پرواز فضایی بر روی انسان طراحی شده است.

یبومانیتورینگ یا زیست‌پایش در شیمی تجزیه، اندازه‌گیری بار بدن ترکیبات شیمیایی سمی، عناصر یا متابولیت‌های آنها در مواد بیولوژیکی است.
جراردی گفت: سیستم حسگر Astroskin در حال حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در آنجا به نظارت بر اثرات ریزگرانش بر فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی کمک می‌کند.
وی گفت: پرواز فضایی من اولین پروازی خواهد بود که طی آن قادر به جمع‌آوری داده‌ها در هنگام پرتاب، ورود مجدد و فرود خواهیم بود، بنابراین من خوشحالم که می‌توانم در جمع‌آوری این مجموعه داده جدید کمک کنم.
یکی از جالب‌ترین قسمت‌های سفر وی توانایی به اشتراک گذاشتن اخبار این پرواز با همسرش استیون و دختر سه ساله آنها دلتا ویکتوریا است.
پرواز جراردی از جهتی دیگر نیز تاریخی خواهد بود چراک ه او اولین زن متخصص محموله خواهد بود که با موشک شرکت ویرجین گلکتیک به فضا سفر خواهد کرد.
جراردی گفت: در طول تاریخ کمتر از ۱۰۰ زن و تنها تعداد انگشت شماری از مادران به فضا پرواز کرده‌اند و به همین دلیل واقعاً معتقدم که نماینده خوبی بودن مهم است.
کد مطلب: 153791
برچسب ها: فضا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *