۰
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۵

آنچه در مورد باتری تلفن بی سیم باید بدانید

تلفن بی سیم مانند هر دستگاه وایرلس دیگری، برای کار کردن نیاز به باتری دارد. این باتری‌ها در انواع مختلف و برای استفاده در مدل‌های متفاوت گوشی بیسیم پاناسونیک، طراحی و روانه بازار می‌شوند.
آنچه در مورد باتری تلفن بی سیم باید بدانید
تلفن بی سیم مانند هر دستگاه وایرلس دیگری، برای کار کردن نیاز به باتری دارد. این باتری‌ها در انواع مختلف و برای استفاده در مدل‌های متفاوت گوشی بیسیم پاناسونیک، طراحی و روانه بازار می‌شوند. حال سوال این‌جاست که چقدر در رابطه با این تجهیزات شناخت دارید؟ ما در این مقاله سعی می‌کنیم همه آنچه باید در مورد باتری تلفن بیسیم بدانید را به شما عزیزان عرضه کنیم. پس حتما تا پایان با ما همراه باشید.
تلفن‌های بیسیم را در ایران با نام و برند پاناسونیک می‌شناسند. این محصولات به واسطه کیفیت بالا، ماندگاری زیاد، قیمت مناسب و کاربری آسان خود، جای خود را در سبد خرید مشتریان باز کرده‌اند. به همین دلیل، ما نیز در این مقاله، به معرفی باتری تلفن بی سیم پاناسونیک خواهیم پرداخت.
انواع باتری تلفن بیسیم
در حال حاضر، باتری‌هایی که در تلفن‌های بیسیم مورد استفاده قرار می‌گیرند، به دو دسته زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:
  1. نیکل کادمیوم
    نیکل متال هیدرید
اگر به دنبال باتری‌هایی با ظرفیت پایین هستید، باید به سراغ مدل‌های "نیکل کادمیوم" بروید. این در حالیست که باتری‌های نیکل متال هیدرید، در ظرفیت‌های بالاتری به بازار عرضه می‌شوند. البته توجه داشته باشید که شارژدهی یک باتری در دو مدل از تلفن‌های بیسیم، با هم متفاوت است. به عبارتی دیگر، ممکن است یک باتری در مدلی 7 ساعت شارژدهی داشته باشد، در حالی که همان باتری در یک مدل دیگر، 12 ساعت شارژ مکالمه داشته باشد.

البته برخی دیگر از تلفن‌های بیسیم پاناسونیک نیز با استفاده از دو عدد باتری نیم قلمی قابل شارژ، کار می‌کنند. این باتری‌ها به صورت سری با هم ترکیب می‌شوند و در محفظه پشتی گوشی، قرار می‌گیرند.
توصیه می‌کنیم باتری‌ پاناسونیک را فقط از نمایندگی‌ها و مراکز مجاز این شرکت خریداری نمایید. زیرا با توجه به محبوبیت زیاد برند Panasonic در میان میان مشتریان، محصولات تقلبی و بی‌کیفیت که با نام این شرکت عرضه می‌شوند نیز به شکل قابل ملاحظه‌ای، افزایش پیدا کرده‌اند. به همین دلیل و برای اطمینان از اصل بودن باتری خریداری شده، تنها به مراکز معتبر اعتماد نمایید. استفاده کردن از باطری تقلبی شاید باعث سوختن تلفن پاناسونیک شما به یکباره نشود ولی عمر تلفن شما را به مرور کاهش خواهد داد.
در ادامه شما عزیزان را برخی از بهترین مدل‌های باتری تلفن بیسیم پاناسونیک، آشنا خواهیم کرد:
باتری تلفن پاناسونیک HHR-P104
این باتری با ولتاژ 3.6 و ظرفیت 830 میلی‌آمپر برای استفاده در تلفن‌های بیسیم پاناسونیک، طراحی و روانه بازار شده است. باتری HHR-P104 قابلیت شارژ مجدد دارد و تا مدت‌ها می‌تواند جواب‌گوی نیاز شما عزیزان باشد.
باتری تلفن پاناسونیک HHR-P017
این باتری در ظرفیت 650 میلی آمپر طراحی شده و در بسیاری از تلفن‌های بیسیم پاناسونیک، قابل استفاده است. به HHR-P107 باتری کتابی نیز گفته می‎شود و با ماندگاری مناسبی که دارد، سال‌های سال شما را از خرید یک باتری جدید بی‌نیاز می‌کند.
باتری تلفن پاناسونیک HHR-P105
این باتری نیز در ظرفیت 830 میلی آمپر و برای استفاده در تلفن‌های سری TG24 طراحی و روانه بازار شده است. HHR-P105 شارژدهی بسیار مناسبی دارد و می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید. البته به یاد داشته باشید که میزان شارژدهی قطعی این باتری، بستگی به مدل تلفن بیسیم شما دارد.
باتری تلفن پاناسونیک BK-4MCCE
این باتری در ظرفیت 800 میلی آمپر و قابلیت 2100 بار شارژ مجدد، طراحی شده است. در صورتی که از این باتری استفاده نکنید، می‌تواند تا 5 سال، شارژ نگه دارد که مدت زمان فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. BK-4MCCE از 4 عدد باتری قابل شارژ تشکیل شده که به صورت سری، با هم ترکیب شده‌اند.
چگونه عمر مصرفی باتری پاناسونیک را افزایش دهیم؟
قبل از هر چیز باید به این نکته توجه کنید که تمام باتری‌ها عمر محدودی دارند و خواه یا ناخواه، بعد از مدت زمان مشخصی از کار خواهند افتاد. (این موضوع به تعداد دفعات شارژ نیز بستگی دارد) باتری تلفن بیسیم پاناسونیک نیز از این قاعده مستثنی نبوده و بعد از گذشت چند ماه یا چند سال، باید قید آن را بزنید. با این وجود، می‌توانید با رعایت برخی از نکات و البته استفاده درست، این عمر مصرفی را به حداکثر زمان خود برسانید.
یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در زمینه استفاده از باتری‌های تلفن بیسیم به آن توجه کنید، شارژ اولیه است. شرکت پاناسونیک توصیه می‌کند که این باتری‌ها را به مدت 7 الی 10 ساعت، در شارژ اولیه قرار دهید. توجه داشته باشید که در این مدت، نباید با گوشی بیسیم، کار کنید.
روش شارژ باتری‌ تلفن بیسیم نیز بسیار ساده است. کافیست باتری‌ها را در محفظه مخصوص در پشت گوشی قرار داده و سپس آن را روی دستگاه پایه یا آداپتور قرار دهید. وقتی که برای اولین بار باتری‌ها را در گوشی قرار می‌دهید، حتما 7 الی 10 ساعت بدون هیچ استفاده‌ای، گوشی را در شارژ نگه‌دارید.
شارژ کردن مداوم تلفن بیسیم نیز یکی دیگر از عادت‌های خطرناک کاربران است. به این ترتیب که هر بار و بعد از مکالمه، گوشی بیسیم را دوباره روی دستگاه پایه قرار می‌دهند تا شارژ شود. توصیه می‌کنیم این کار را فراموش کرده و در عوض، گوشی بیسیم را تنها زمانی روی پایه قرار دهید که شارژ آن رو به اتمام باشد. این توصیه را نیز مدنظر داشته باشید که ماهی حداقل یک‌بار اجازه دهید شارژ باتری‌ها به صورت کامل خالی شود و سپس آن‌ها را به صورت کامل شارژ کنید (برای این‌کار حداقل 7 ساعت باید گوشی روی دستگاه پایه قرار داشته باشد)
با این‌حال حتی با رعایت تمامی موارد بالا، باز هم بعد از مدتی نیاز به خرید باتری جدید خواهید داشت. در این مواقع، دقت داشته باشید که باتری خریداری شده، حتما با مدل گوشی شما مطابقت داشته باشد. برای اطمینان از این موضوع، حتما از فروشنده سوال کرده یا دفترچه راهنمای تلفن را با دقت مطالعه نمایید.
باتری تلفن پاناسونیک را از کجا بخریم؟
همان‌طور که اشاره شد، برای خرید باتری تلفن پاناسونیک، تنها می‌توانید به مراکز مجاز و نمایندگی‌های معتبر این شرکت اطمینان کنید. فروشگاه ایده آل گستر با بیش از دو دهه سابقه به عنوان مرکز مجاز محصولات مخابراتی و اداری پاناسونیک در ایران، یک انتخاب معتبر و قابل اعتماد برای خرید باتری تلفن بیسیم Panasonic محسوب می‌شود.
باتری‌های تلفن بیسیم پاناسونیک، به صورت اورجینال و غیراصل در بازار موجود هستند. شما عزیزان می‌توانید در فروشگاه ایده آل گستر، به هر دو مدل دسترسی داشته و باتری مورد نیاز خود را خریدای نمایید. توجه داشته باشید که این محصولات، شامل گارانتی یا ضمانت‌نامه نمی‌شوند.
برای خرید باتری پاناسونیک از فروش‌گاه ایده آل گستر، می‌توانید از سه طریق زیر اقدام کنید:
  1. مراجعه حضوری به یکی از شعبه‌های ایده آل گستر در تهران
    ورود به وب سایت رسمی این شرکت
    تماس با شماره تلفن ثابت 02181010
علاوه بر این، کارشناسان فروش ایده آل گستر آماده ارائه اطلاعات مورد نیاز به مشتریان، در رابطه با انواع باتری‌های پاناسونیک هستند.
کلام پایانی
باتری یکی از مهم‌ترین تجهیزات جانبی یک تلفن بیسیم محسوب می‌شود. این محصولات از حساسیت زیادی برخوردار هستند و باید در استفاده از آن‌ها، دقت زیادی به خرج بدهید. البته اگر تمایل دارید بیشترین عمر مصرفی را برای شما به همراه داشته باشند.
در این مقاله ضمن معرفی انواع باتری‌های تلفن بیسیم، مهم‌ترین مدل‌های این محصولات را نیز بررسی کردیم. در ادامه و با تاکید روی چند نکته مهم، به این موضوع پرداختیم که چگونه می‌توان عمر مصرفی این محصولات را افزایش داد. امیدواریم اکنون به درک و شناخت بیشتری از باتری تلفن بیسیم رسیده باشید.
کد مطلب: 154299
برچسب ها: تلفن باتري
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *