۰
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۵
نماینده مردم تبریز در مجلس:

با اعتیاد جوانان به مواد مخدر مباره کنید نه با اینترنت

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: اعتیاد جوانان به مواد مخدر بسیار خطرناک تر از اعتیاد آنها به اینترنت است، قریب 70 درصد ظرفیت زندان های کشور پر از انسانهایی است که بواسطه مستقیم یا غیرمستقیم مواد مخدر در زندان بسر می برند.
با اعتیاد جوانان به مواد مخدر مباره کنید نه با اینترنت
نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: اعتیاد جوانان به مواد مخدر بسیار خطرناک تر از اعتیاد آنها به اینترنت است، قریب 70 درصد ظرفیت زندان های کشور پر از انسانهایی است که بواسطه مستقیم یا غیرمستقیم مواد مخدر در زندان بسر می برند.
«احمد علیرضا بیگی»، نماینده مردم تبریز در مجلس، در گفت و گو با برنا در رابطه با "طرح صیانت از فضای مجازی" گفت: فضای مجازی به مثابه هوا است و محروم کردن مردم از اکسیژن و هوا شایسته و سزاوار نیست، آلودگی و خطاها در فضای مجازی دلیل نمی شود که ما خودمان را از خیرات، نتایج و مزایای آن محروم کنیم. مثلا نمی شود به علت آنکه یک بچه 4-5 ساله پیچ گوشتی در پریز برق فرومی کند در تاریکی زندگی کنیم که این به هیچ عنوان راه حل منطقی نیست.
او ادامه داد: تهدیدات فراوانی درفضای مجازی وجود دارد اما قدرت فضای مجازی را هم نباید نادیده گرفت، بُعد نظارت همگانی فضای مجازی را نمی توان انکار کرد، فضای مجازی ضامن رعایت حقوق مردم است.
نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم بیان کرد: پیام رسان های فضای مجازی در کسب و کار تاثیرات بسیار خوبی را بر اقتصاد مردم گذاشتند و بسیاری از زندگی ها و خانواده ها در حد میلیونی به این فضای مجازی مرتبط شدند که این قابل انکار نیست، نمی‌توانید مانع پیشرفت تکنولوژی شوید. هفته گذشته آقای فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در مورد اینترنت بین المللی صحبت هایی را مطرح کردند که با یک اشتراک 500 دلاری می شود اینترنت بین المللی را تهیه کرد و با یک آبونمان صد دلاری که البته این دست کم چیزی نزدیک به 200 کاربر می شود می توان یک اشتراک را اداره کرد و  سرعت اینترنت بین المللی چیزی حدود بیست برابر سرعت اینترنت موجود است، پس در صورت اعمال محدودیت در فضای مجازی، اینترنت بین المللی به سرعت جای آن را پر خواهد کرد.
بیگی گفت: طرح مجلس تحت عنوان صیانت از فضای مجازی یک پشت پرده اقتصادی دارد. وقتی مردم را از این فضا محروم می‌کنید در واقع آنها را به سمت خریداری vpn  سوق می دهید که این یک بحث اقتصادی تعریف می شود. از سوی دیگر با عرضه اینترنت بین المللی، جامعه به سمت اینترنت بین المللی اقبال پیدا خواهد کرد. حتما طراحان این طرح نسبت به ابعاد اقتصادی این موضوع توجه دارند و نمی توانند آن را انکار کنند.
نماینده مردم تبریز گفت: اعتیاد جوانان به مواد مخدر بسیار خطرناک تر از اعتیاد آنها به اینترنت است، قریب 70 درصد ظرفیت زندان های کشور پر از انسانهایی است که بواسطه مستقیم یا غیرمستقیم مواد مخدر در زندان بسر می برند یعنی این حجم از جرایم ما مربوط به موادمخدر است. اگر توان و انرژی داریم حتما در اولویت یکم، طرح مبارزه با مواد مخدر را پیگیری کنیم که بسیاری از خانواده ها را داغدار و آنها را متلاشی کرده و تاثیرات عجیبی در اوضاع و احوال کشور از خودش بجا گذاشته است. در محلات تعدادی زیادی در کنار هم می نشینند و مواد مخدر استفاده می کنند، جلوی چشم بچه ای که به مدرسه می رود و اینها را می بیند و از کنار آنها رد می شود چرا ما چنین صحنه هایی را تحمل می کنیم، اگر توان و انرژی داریم صرف مبارزه با مواد مخدر کنیم.
بیگی گفت: بهتر است در مورد مواد مخدر این ایده را دنبال کنیم تا یک مصونیتی ایجاد شود که افراد اگر در معرض مواد مخدر قرار گرفتند آن را مصرف نکنند باید به چنین مصونیتی و قابلیتی دست پیدا کنیم، اگر انرژی داریم باید این انرژی را صرف مبارزه با مواد مخدر کنیم که الان جزو اولویت های تعیین کننده کشور ما است. طرح صیانت علاوه بر موضوعات سیاسی، تبعات سیاسی گسترده ای برجای می گذارد و منفعت و مزیت اقتصادی برای گروهی تعریف می کند. فکر نمی کنم رئیسی با طرح صیانت از فضای مجازی موافقت کند زیرا در همین مناظره های انتخاباتی آقای رئیسی از کسانی بود که به تعداد فالورهای خودش می بالید.
نماینده مردم تبریز در مجلس در رابطه با نظر قالیباف درباره طرح صیانت گفت: موضوع این است که اگر ما سیاستمدار و اهل سیاست هستیم؛ سیاست یعنی علم و قدرت پس سیاست یعنی علم اثر گذاشتن در رفتار فرد مقابل، برای ما سیاستمداران که طرفمان مردم هستند و ما افکار مردم را نمایندگی می کنیم و از آنها تاثی می پذیریم باید تلاش کنیم که بر آنها تاثیر بگذاریم. الان باید بدانیم که در این طرح صیانت، مردم کجا ایستادند که مردم روبروی این طرح صیانت ایستادند و اگر سیاستمداری، عاقل باشد باید در کنار مردم بایستد و نه در روبروی مردم و من قالیباف را انسان کم عقلی نمی دانم.
کد مطلب: 154437
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *