۰
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۰
کارنامه سایپای نوین در سال تحریم و کرونا‌ (۱)

بومي سازي قطعات برای محصولات سايپا

گروه خودروسازي سايپا در راستاي افزايش عمق ساخت و كاهش ميزان ارزبري كشور موفق شد بیش از ۱۹۱ ميليون يورو صرفه جويي ارزي را محقق کند
بومي سازي قطعات برای محصولات سايپا


گروه خودروسازي سايپا در راستاي افزايش عمق ساخت و كاهش ميزان ارزبري كشور موفق شد بیش از ۱۹۱ ميليون يورو صرفه جويي ارزي را محقق کند.


به گزارش سايپانيوز، این گروه خودروسازي در سال ۹۹ به دستاوردهاي قابل توجهي در حوزه ساخت داخل و كاهش ارزبري دست يافته كه بخشی از آنها بومي سازي قطعات با همكاري نيروهاي مسلح (نیروی هوافضای سپاه، نیروی هوایی ارتش و وزارت دفاع) است که طی آن ۶۰ پروژه مشترک تعریف شده است.
علاوه بر این گروه خودروسازی سایپا، پروژه های بومی سازی دیگری نیز تعریف کرده که طی آنها صرفه جویی ارزی بالغ بر ۲۲۸ میلیون یورو هدفگذاری شده است.
در همین راستا، ساخت داخل ورق با استحکام بالا با راهبری سایپا و توسط شرکت های ورق سازی دنبال شد که صرفه جویی ارزی به ارزش ۴۴ ميليون يورو را به دنبال داشته است.
گفتنی است تا پيش از اين، ورق مورد نیاز با استحكام بالا از طریق واردات تامین می شد اما با توجه به شرايط تحريمي كشور و كاهش ميزان ارزبري، تولید و تامین آن با تکیه بر توان داخلی توسط مجموعه سايپا در دستور کار قرار گرفت.
از سوی دیگر، سایپا موفق شده تا در نتیجه اجرای پروژه هایی در حوزه خرید تجهیزات و قطعات یدکی خطوط تولید ۴۳ ميليون يورو کاهش ارزبری داشته باشد.
بر اساس اين گزارش، گروه خودروسازی سايپا در سال گذشته و از محل تحقق ۵۶ پروژه داخلی سازی،  ۱۰۴ ميليون يورو صرفه جویی ارزی داشته است.
گفتنی است، در تمام پروژه هاي كه منجر به كاهش ارزبري شده، مجموعه سايپا حداکثر استفاده را از توانمندی های علمی و عملی داخلی (نیروهای مسلح، دانشگاهی، نخبگان) انجام داده است. به عنوان مثال همکاری در تولید باتری خودروی برقی با دانشگاه تهران، همكاري با ۲۶ شرکت دانش بنیان براي تولید قطعات دانشي و فناورانه و همكاري با شركت هاي صنايع هوا فضا براي ۲۷ پروژه مانند تولید قطعات الکترونیک، انجام شده است.
کد مطلب: 154785
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *