۰
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۳

واشنگتن خواستار بازگشت تهران به مذاکرات شد

واشنگتن در واکنش به گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران، از تهران خواست به مذاکرات وین بازگردد.
واشنگتن خواستار بازگشت تهران به مذاکرات شد
واشنگتن در واکنش به گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران، از تهران خواست به مذاکرات وین بازگردد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه آمریکا در واکنش به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرد که، خواستار بازگشت ایران به مذاکرات وین هستیم.
این نهاد آمریکایی بار دیگر با تکرار ادعا‌های غیرمعقول خود تاکید کرده است که، ایران باید اقدامات تحریک‌آمیز هسته‌ای خود را متوقف کند و برای حرکت به سمت اجرای کامل توافق هسته‌ای به مذاکرات بازگردد.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی که به رویت رویترز رسیده مدعی شده ایران اقدام به تولید ۲۰۰ گرم اورانیوم فلزی با غنای ۲۰ درصد کرده است و از سوی دیگر خبرگزاری رویترز نوشته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی که روز دوشنبه در اختیار اعضای این نهاد بین‌المللی قرار گرفته پیشرفت فعالیت‌های ایران در زمینه اورانیوم فلزی غنی‌شده را تأیید کرده است.
گفته می‌شود در بخشی از گزارش آژانس اتمی آمده است که، آژانس اتمی روز ۱۴ اوت ۲۰۲۱ تأیید کرد که ایران از ۲۵۷ گرم از اورانیوم غنی‌شده به U-۲۳۵ بیست درصدی برای تولید ۲۰۰ گرم اورانیوم فلزی غنی‌شده به U-۲۳۵ بیست درصدی استفاده کرده است.
این در حالی است که به ادغان خبرگزاری رویترز، ایران بر این مسأله که اهدافش تماما صلح آمیز است و در حال توسعه نوع جدیدی از سوخت رآکتور است، تأکید کرده است.
گفتنی است مقامات تهران براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر صیانت از حقوق ملت در برجام، اعلام کرده اند تا زمانی که طرف‌های غربی و به ویژه آمریکا به تمامی تعهداتش ذیل برجام عمل نکند، ایران به صورت گام به گام اقدام به کاهش تعهدات خود در این باره خواهد کرد.
مقامات آمریکایی تلاش دارند موضوعاتی فراتر از برنامه هسته‌ای ایران را به توافق برجام اضافه کنند. برنامه موشکی، محور مقاومت در منطقه و نیز مسائل داخلی مانند حقوق بشر از جمله مواردی است که آمریکایی‌ها می‌خواهند با اعمال فشار به ایران تحمیل کنند. با این حال، مقامات تهران حاضر به پذیرش این موضوع نیستند.
کد مطلب: 154844
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *