۰
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۹

بازرسی از تاسیسات اتمی اسرائیل

اعضای مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه ای خواستار فراهم آمدن شرایطی برای بازرسی هر چه سریع تر از تاسیسات هسته ای این کشور شده است.
به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، این قطعنامه روز دوشنبه با ۱۷۴ رای موافق در مقابل ۶ رای ممتنع و ۶ رای مخالف، با قاطعیت تمام به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل رسید. بر اساس این قطعنامه کشورهای حاضر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواستار پیوستن رژیم صهیونیستی به پیمان منع گسترش سلاح های کشتار جمعی شده اند و گشودن درهای تاسیسات هسته ای این رژیم بر روی مامورین آژانس بین المللی انرژی اتمی را خواستار شدند.
به نوشته آسوشیتدپرس، با وجود اینکه این قطعنامه از نظر قانونی الزام آور نیست، اما بازتاب دهنده دیدگاه جهانی در مورد سلاح های هسته ای رژیم صهیونیستی است و برای این رژیم بار سیاسی و مسئولیت اخلاقی ایجاد خواهد کرد.
این رسانه می افزاید رژیم صهیونیستی از تایید یا رد در اختیار داشتن سلاح های هسته ای سر باز می زند این در حالی است که اکثر کشورهای عضو سازمان ملل متحد بر این باور هستند که این رژیم سلاح هسته ای در اختیار دارد. رژیم صهیونیستی در کنار کره شمالی، هند، و پاکستان حاضر به امضای پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای نیست.
همچنین قطعنامه مصوب مجمع عمومی سازمان ملل متحد علیه رژیم صهیونیستی خواستار برگزاری فوری کنفرانس ممنوعیت سلاح های هسته ای در خاورمیانه شده است که قرار بود با حضور ایران و کشورهای عربی برگزار شود. ده روز پیش آمریکا به بهانه اوضاع سیاسی خاورمیانه و موضع ایران در قبال گفتگوهای هسته ای، این کنفرانس را لغو کرده بود.
ایران و برخی از کشورهای عربی دلیل اصلی لغو این کنفرانس از سوی آمریکا را، خودداری رژیم صهیونیستی از حضور در این کنفرانس دانسته اند.
کد مطلب: 15567
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *