۰
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۴

مرسی از امام خمینی تندتر است!

«تلگراف» طی گزارشی تحلیلی، با ابراز نگرانی از حرکت انقلاب مصر در مسیر انقلاب اسلامی ایران نوشت: اکنون، بعد از سه دهه، بروز تظاهرات مردم در ميدان تحرير قاهره اين بيم را در ميان بسياری به وجود آورده است که حرکت مردم مصر شبیه آنچه در ايران اتفاق افتاد، شود.
به گزارش  انتخاب ؛ این روزنامه در این گزارش که ضدیت آن با اسلام، در جای جای مطلب عیان است و همواره بر «ناسازگاری اسلام و دموکراسی» تاکید می کند ، می نویسد: مردم مصر خواهان برکناری حسنی مبارک شدند و خلع دست ديکتاتور نظامی دهه های اخير کشور خود را از حکومت فرياد زدند و به خواسته خود نيز رسيدند. مبارک و اعوان و اذناب فاسدش نيز چندی است که عرصه قدرت را واگذار کرده اند با اين همه چشم انداز رسيدن مصر به دموکراسی کماکان مانند روزهای اول خيزش مردمی در آن کشور تا به واقعيت پيوستن فرسنگ ها فاصله دارد.
نخستين نشانه از اين فاصله يکه تازی قدرتمندانه اخوان المسلمين بود که در غيبت مبارک و شبکه وی در انتخابات پارلمانی و رياست جمهوری پيروز شده و در نهايت محمد مُرسی، از رهبران اخوان، را به عنوان رئيس دولت جديد مصر روانه کاخ رياست جمهوری کرد.
این روزنامه در این تحلیل می افزاید: اينکه آيا محمد مرسی نيز به مانند آیت الله خمينی آيين شريعت را بر قانون اضافه خواهد کرد يا خير معلوم نيست.
تلگراف در عین حال می گوید: اگر چه بسياری به اين باور رسيده اند که در نهايت چنين نيز خواهد شد، به ويژه که اخوان المسلمين هم اکنون دو سوم از مجمع تنظيم کننده قانون اساسی جديد را تشکيل می دهد.
این روزنامه در پایان نتیجه می گیرد که «نتيجه نهايی هرچه که باشد، امروز لحن کلام محمد مرسی در مصر گاه از آنچه آيت الله خمينی در ايران بر زبان می آورد بسیار تندتر است»
تلگراف مدعی شده که مردم ایران نیز مانند مردم مصر، در انقلاب ۵۷ دنبال حکومتی غیراسلامی بوده اند!
این روزنامه در حالی بدون ارائه مستندی، اقدام به انتشار این ادعا کرده که عمده مفسران خارجی، ماهیت اسلامی و دینی انقلاب اسلامی ایران را غیرقابل انکار می دانند.
کد مطلب: 15582
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *