۰
سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۲

کمک ۶میلیاردی شهرداری تهران به مراسم اربعین

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با لایحه مجوز به شهرداری تهران برای مشارکت در برگزاری مراسم اربعین حسینی موافقت کردند.
کمک ۶میلیاردی شهرداری تهران به مراسم اربعین
اعضای شورای اسلامی شهر تهران با لایحه مجوز به شهرداری تهران برای مشارکت در برگزاری مراسم اربعین حسینی موافقت کردند.
به گزارش ایسنا، در جریان دوازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران بررسی لایحه مجوز به شهرداری تهران جهت مشارکت در برگزاری مراسم اربعین حسینی در دستور کار  اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.
براساس این لایحه به شهرداری تهران مجوز داده می شود به منظور تامین خدمات مطلوب و فراهم کردن امکانات و تجهیزات ضروری، رفاهی و بهداشتی و کمک به ایجاد پایگاه های مورد نیاز برای زائران ایرانی عتبات عالیات اربعین حسینی ضمن جذب کمک های مردمی و خیرین حداکثر تا سقف ۶۰ میلیارد ریال از محل ردیف اعتبار پیش بینی نشده هزینه ای در اختیار شهرداری تهران هزینه کرده و عملکرد آن را در تفریق بودجه ۱۴۰۰ منظور و به شورای شهر تهران ارائه نماید.
 نهایتا اعضای شورای شهر تهران با دو فوریت این طرح موافقت کردند.
ناصر امانی در ادامه درباره رقم پیشنهادی در این لایحه گفت: این مبلغ هر سال تکرار می شود و با توجه به تعداد زائران که قرار است ۶۰ هزار نفر باشند نیز رقم ۶ میلیارد تومان پیشنهاد شده است و در سال های قبل هم که به صورت میلیونی زائر اعزام می شدند ۶ میلیارد تومان پیشنهاد می شد. برای توجیه افکار عمومی توضیح دهید که چرا شهرداری مجددا ۶ میلیارد پیشنهاد داده است.
چمران ریاست شورا نیز در واکنش به سوال امانی تصریح کرد: البته در دوره ما ۱۰ میلیارد تومان تصویب می شد؛ اما با توجه به تعداد زائران کمتر، رقم کمتری را پیشنهاد دادند که برای من نیز تعجب بود که چرا این رقم را پیشنهاد دادند حداقل همان رقم ۱۰ میلیارد را ارائه می دادند، چرا که میزان خدماتی که می خواهند ارائه دهند کاسته نشده است.
در ادامه مهدی بابایی در تشریح این لایحه گفت: چهار سال پیش، این عدد ۱۰ میلیارد تومان بوده و بعد از چهار سال حداکثر ۶ میلیارد در نظر گرفته شده است که قسمتی از آن  به این دلیل است که می خواهیم مسأله رفت و روب را انجام دهیم و قسمتی هم مربوط به کیسه های پلاستیکی است که می‌خواهیم ارائه دهیم.
به گزارش ایسنا، در ادامه جزئیات این لایحه به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران رسید.
کد مطلب: 155829
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *