۰
جمعه ۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۰

نوجوان فداکار ایذه‌ای آسمانی شد

علی لندی نوجوان شجاع و فداکار ایذه ای و قهرمان ملی درگذشت .
نوجوان فداکار ایذه‌ای آسمانی شد
علی لندی نوجوان شجاع و فداکار ایذه ای و قهرمان ملی درگذشت .
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نجیمی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: علی لندی، نوجوان ۱۵ ساله در پی وقوع آتش‌سوزی در یکی از محلات شهر ایذه پیش از رسیدن نیرو‌های امداد با فداکاری ۲ نفر را نجات داد  ساعت ۱۲ شب گذشته پس از چند روز بستری در بیمارستان دارفانی را وداع گفت و آسمانی شد.
آرش نجیمی افزود: علی لندی با سوختگی حدود ۹۰ درصد، و پس از اقدامات اولیه در بیمارستان طالقانی اهواز برای سیر مراحل درمان خود به بیمارستان امام موسی کاظم (ع) اصفهان اعزام شده بود  به دلیل سوختگی زیاد جان به جان آفرین تسلیم کرد.
جمشید نمازی راد پزشک معالج بیمارستان امام موسی کاظم (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: متاسفانه علی لندی در ساعت ۱۲ شب گذشته پس از چند روز بستری در بیمارستان دارفانی را وداع گفت، همانطور که از روز اول گفته شد، سیر بیماران سوانح سوختگی به‌گونه‌ای است که روز به روز بدتر می شوند و وسعت سوختگی علی زیاد و عمیق بود و این  اجتناب ناپذیر است.
او افزود: علی از چهارشنبه حال عمومی مساعدی نداشت و تنفسش به سختی انجام می‌شد، در نهایت عفونت وارد خونش شد سپس ارگان های بدنش یکی یکی از کار ‌افتاد، مانند  ارگان های کلیه و ریه که دچار مشکل شدند.
پزشک بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع) اصفهان،  مطرح کرد: متاسفانه دیشب هر چقدر که علی را احیا کردند جوابگو نبوده و در نهایت این نوجوان ۱۵ ساله فوت شد.
او بیان کرد: چند بافت و ارگان اصلی بدن علی لندی به طور پیوسته دچار مشکل شدند و زمانی که فرد به این مرحله می رسد ، هیچ کاری در زمینه سوختگی نمی توان انجام داد و در بهترین حالت ۹۰ درصد مرگ و میر دارد.
نمازی راد اذعان کرد: علی لندی ۸۵ درصد سطح بدنش سوخته بود، در پیشرفته ترین مراکز درمانی هیچ کاری  برای این فرد نمی‌توانستند انجام دهند، مگر اینکه جایی که بانک پوست داشته باشد می‌توانستند سریع پوستش را جایگزین کنند و این بانک پوست را صرفاً کشورهای خاصی دارا هستند، در هر صورت علی رغم تلاش های بیمارستان امام موسی کاظم (ع) این نوجوان قهرمان آسمانی شد.
وزیر کشور برای تسریع در روند درمان این نوجوان فداکار در تماس با استاندار اصفهان به وی ماموریت داد تا با حضور مستقیم در بیمارستان، وضعیت درمانی نوجوان فداکار ایذه‌ای را پیگیری و نتیجه را به وزیر کشور گزارش کند.
احمد وحیدی همچنین در تماس با صادق خلیلیان استاندار خوزستان به وی ماموریت داد تا ضمن رسیدگی به وضعیت خانواده علی لندی تا حد امکان هزینه‌های درمان وی از طرف استانداری تامین شود.
در پی وقوع آتش‌سوزی در یکی از محلات شهر ایذه که منجر به گرفتاری سه زن میانسال و مسن در یک خانه شد، علی لندی، پیش از رسیدن نیرو‌های امدادرسان و آتش‌نشان به محل، با فداکاری به دل آتش زد تا ۲ فرد نیازمند را نجات دهد.
 
کد مطلب: 156158
برچسب ها: اصفهان نوجوان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *