۰
شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۶

دانمارک طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد

وزیرخارجه دانمارک گفت که کشورش دولت طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد چون نگران این است که افغانستان به محلی امن برای گروه‌های بین‌المللی تروریستی بدل شود.
دانمارک طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد
وزیرخارجه دانمارک گفت که کشورش دولت طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد چون نگران این است که افغانستان به محلی امن برای گروه‌های بین‌المللی تروریستی بدل شود.
به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه داون، جپ کوفود، وزیر خارجه دانمارک در دیدار با شاه محمود قریشی، همتای پاکستانی خود به بررسی اوضاع افغانستان و امنیت منطقه‌ای پرداخت.
وزیر خارجه دانمارک گفت که دو طرف درباره اوضاع در افغانستان پس از تصرف کابل به دست طالبان در ۱۵ اوت ۲۰۲۱ نیز گفتگو کردند؛ وی افزود: دولت افغانستان باید رعایت حقوق بنیادی شهروندانش را تضمین کند.
وی در پاسخ به مساله کشمیر نیز گفت، پاکستان و هند باید راه‌حلی صلح‌آمیز را درباره این مساله و از طریق گفتگو بیابند.
وزیر خارجه دانمارک گفت: دانمارک از مردم افغانستان روی بر نمی‌گرداند و تلاش‌هایی را برای تضمین این مساله انجام می‌دهد که حقوق بنیادی ۳۸ میلیون افغان حفاظت شود: دانمارک به شدت نگران اوضاع افغانستان است. طالبان را نباید از روی گفته‌هایش مورد قضاوت قرار داد بلکه باید دید آنها به حقوق مردم این کشور احترام می‌گذارند یا خیر.
قریشی نیز گفت، با همتای دانمارکی‌اش درباره وضعیت افغانستان و اوضاع امنیت منطقه به تبادل دیدگاه پرداخته و افزود، کپنهاگ و اسلام آباد سیر صعودی را در روابط خود شاهد هستند. دو طرف درباره راه‌هایی به منظور افزایش تجارت دو جانبه و جذب بیشتر سرمایه گذاری در افغانستان صحبت کردند.
وزارت خارجه پاکستان نیز اعلام کرد: دانمارک یک شریک با ارزش برای پاکستان است. روابط دو جانبه در حالی رو به رشد است که دو کشور همکاری‌های مشترکی را در حوزه‌های مختلف دارند که شامل انرژی‌های تجدیدپذیر و فناوری‌های سبز است.
همزمان با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، طالبان به سمت کابل پیشروی داشت و در ۱۵ اوت سال جاری میلادی پایتخت این کشور آسیایی را تصرف کرد. اشرف غنی، رئیس جمهوری پیشین افغانستان، فرار کرد و اکنون در امارات به سر می‌برد.
کد مطلب: 156438
برچسب ها: طالبان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *