۰
شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۱۴

چگونگی اخذ کارت واکسن دیجیتال

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه ای از آغاز صدور کارت واکسن دیجیتال به زبان فارسی و انگلیسی برای همه هم‌میهنان خبر داد.
چگونگی اخذ کارت واکسن دیجیتال
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه ای از آغاز صدور کارت واکسن دیجیتال به زبان فارسی و انگلیسی برای همه هم‌میهنان خبر داد.
دکتر محمد دهقانی فیروزآبادی، امروز شنبه ۱۰ مهر به رسانه‌های گروهی گفت: هم‌اکنون تمامی افرادی که یک یا دو نوبت واکسن زده‌اند می‌توانند در سامانه salamat.gov.ir کارت واکسن دیجیتال فارسی خود را به رایگان دریافت کنند.
به گزارش ایسنا، وی افزود: براساس این اطلاعیه، برخی محدودیت‌ها در زمینه مسافرت، حضور در اماکن آموزشی و ورزشی و محدودیتهای مشاغل و اصناف به زودی برای دارندگان کارت واکسن دیجیتال فارسی برداشته خواهد شد و افرادی که مسافرت خارج از کشور دارند می‌توانند از طریق همین سامانه کارت واکسن دیجیتال انگلیسی خود را به رایگان دریافت کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: افراد در صورت مشاهده هر گونه اشکال در تاریخ یا نوع واکسن یا عدم ثبت یک یا دو نوبت واکسن، فرم «گزارش خطا در کارت واکسن دیجیتال» را تکمیل کنند.
وی به تشریح آخرین وضعیت بیماری کووید-۱۹ و آمار تزریق واکسن کرونا در ۲۴ ساعت گذشته پرداخت و گفت: تاکنون ۳۷۹ هزار و ۶۴۲ نفر دُز اول واکسن کرونا تزریق شده و ۱۸۸ هزار و ۳۵۸ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در استان به ۵۶۸ هزار دُز رسید.
دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۱۳ هزار و ۵۲۰ دُز واکسن کرونا، در استان تزریق و ثبت شد، تصریح کرد: افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.
وی افزود: از دیروز تا امروز نهم مهر ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶۵ بیمارجدید مبتلا به کووید۱۹ بر اساس آزمایش pcr و ۷۴ نفر با انجام تست سریع در استان شناسایی شد که ۱۲ نفر از آنها بستری شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در استان به ۳۱ هزار و ۵۰۰ نفر رسید، اظهار کرد: خوشبختانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، هیچ مورد جدید فوت کرونا گزارش نشده است و مجموع جان باختگان این بیماری هزار و ۱۴۷ نفر باقی ماند.
دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه خوشبختانه تا کنون ۳۰ هزار و ۲۸۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند، افزود: ۱۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.
وی با بیان اینکه تاکنون ۸۶ هزار و ۷۰۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در استان انجام شده است، یادآور شد: در حال حاضر هیچ شهری از استان در وضعیت قرمز نیست، چهار شهر بیرجند، طبس، نهبندان، قاین در وضعیت نارنجی و شش شهر درمیان، سرایان، بشرویه، زیرکوه، فردوس و سربیشه در وضعیت زرد و شهر خوسف در وضعیت آبی قرار دارند.
کد مطلب: 156463
برچسب ها: کارت واکسن
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *