۰
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۰۸

مراسم معارفه مدیرعامل ایرنا

مراسم تکریم «محمدرضا نوروزپور» و معارفه «علی نادری» به ترتیب مدیر عامل پیشین و جدید سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، عصر امروز (دوشنبه، ۱۹ مهر) برگزار شد.
مراسم تکریم «محمدرضا نوروزپور» و معارفه «علی نادری» به ترتیب مدیر عامل پیشین و جدید سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، عصر امروز (دوشنبه، ۱۹ مهر) برگزار شد.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، فرشاد مهدی‌پور معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمود شالویی، مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی و سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم در محل خبرگزاری ایرنا حضور داشتند.
ایرنا یکی از سرمایه‌های بزرگ رسانه‌ای کشور است
مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی در این آیین گفت: یکی از مهمترین سرمایه‌های رسانه‌ای کشور، خبرگزاری جمهوری اسلامی با سابقه‌ای طولانی است؛ یعنی اگر کسی به دنبال کار حرفه‌ای خبرنگاری بوده و به عنوان شغل و حرفه به سراغ خبرنگاری رفته است، به دلیل اینکه ایرنا یکی از اولین بنیان‌های شکل‌گرفته در عرصه رسانه بوده و با توجه به محوری بودن کار حرفه‌ای عرصه خبر و رسانه در آن و نیز با توجه به افراد شکل‌دهنده و بنیانگذاران آن و تاریخچه سازمانی، این خبرگزاری را انتخاب کرده است.
علی نادری ادامه داد: ایرنا را شاید خیلی‌ها به عنوان خبرگزاری دولت معرفی کنند؛ اما نگاه و تاکید بنده و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که خبرگزاری جمهوری اسلامی، خبرگزاری نظام و حاکمیت است و فراتر از دولت به آن نگاه می‌شود. طبیعتا این یکی از مهمترین اولویت‌ها و شاخص‌هایی است که در ایام پیش رو مد نظر قرار خواهیم داد.
مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی تاکید کرد: سیاست‌هایی هم دولت دارد و دولت برآمده از ملت است. این دولت با رای خوبی هم بر آمده و امید زیادی به آن بسته شده در شرایطی که ناامیدی میان مردم بود.
محمدرضا نوروزپور نیز در این آیین اظهار داشت: برای آقای علی نادری در مسئولیت ایرنا آرزوی موفقیت دارم.
وی گفت: همه مسائل کشور به امور مطبوعاتی و رسانه ای مرتبط است. ایرنا هم به نوعی با همه مسائل کشور در ارتباط رسانه‌ای است و همه اجزای حاکمیت نسبت به آن حساسیت و توقع دارند. 
وی با اشاره به جایگاه و حساسیت‌های بین‌المللی ایرنا تصریح کرد: به رغم وجود رسانه‌های مختلف در کشور حتی رسانه ملی، ایرنا همچنان رسانه رسمی و حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران است و اخبار آن در سفارتخانه‌های خارجی در ایران و سفارتخانه‌های ما در جهان بازتاب گسترده دارد.
نوروزپور بیان کرد: ایرنا با سابقه فعالیت ٨٧ ساله قدیمی‌ترین رسانه کشور و یکی از باسابقه‌ترین خبرگزاری‌های منطقه است. 
وی با خیرمقدم به مدیرعامل جدید و تقدیر از مدیران و خبرنگاران و کارکنان ایرنا گفت: هر آنچه در این یکسال اخیر انجام شده به کمک همدلی و همکاری و همراهی همه کارکنان ایرنا بوده است، جمع حاضر مدیران جلسه گلچینی از کل سازمان هستند.
نوروز پور بیان کرد: نیروی انسانی بالاترین داشته و سرمایه ایرنا است. هر کدام از کارکنان ایرنا کوهی از تجربه هستند و فداکاری های زیادی کردند.
وی  به شرایط پایانی سال آخر دولت دوازدهم اشاره کرد و گفت: دولت دوازدهم با ناملایمات بین المللی از جنگ، تروریسم اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه و ضدبشری ضد مردم ایران تا مشکلات شیوع کرونا مواجه بود. ایرنا در این دوره تلاش کرد تا ذره‌ای امید مردم را ارتقا بخشد. 
مدیرعامل سابق ایرنا گفت: امید آخرین سرمایه ملت است و امیدوارم دولت سیزدهم از این سرمایه برای تحقق اعتلای اهداف و آرمان های انقلاب استفاده کند. این سرمایه باید بیشتر تقویت و ارتقا داده شود تا دشمن را نا امید کند؛ زیرا دشمن بر همین سرمایه دست گذاشته است.
سبک توسعه‌محور و روزنامه‌نگاری انتقادی را احیا کردیم
وی تاکید کرد: همه باید جدا از نگاه‌های جناحی و سیاسی در بخش رسانه از رویکرد صرفا روزنامه‌نگاری انتقادی که رویکر دهه ۵۰ و ۶۰ است پرهیز و تلاش کنیم سبک تشریحی، توسعه‌محور، فرهنگ‌ساز، امیدآفرین، آموزش‌محور، احیاکننده زندگی و شادی‌آفرین را در رسانه احیا کنیم و توسعه دهیم.
نوروزپور خاطرنشان کرد: دشمنی که به براندازی می اندیشد، تاکید بر صرفا روزنامه‌نگاری انتقادی دارد و می خواهد روحیه و امید مردم را از بین ببرد. 
وی بیان کرد: به عنوان اصلی ترین اهداف، در کنار اینکه مواظب بودیم روابط عمومی دولت نشویم سعی کردیم میزان روزنامه‌نگاری انتقادی را کاهش دهیم به روزنامه‌نگاری تشریحی، تبیینی و دستاوردهای نظام و جهش تولید که مد نظر رهبر معظم انقلاب بود بپردازیم. در حوزه های مختلف پرونده‌های خبری شکل گرفت و به مردم نشان دادیم در کشور با وجود برخی مشکلات، کارهای بزرگی هم صورت گرفته است.
مدیرعامل سابق ایرنا تصریح کرد: امیدوارم در دوره ریاست جمهوری آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری که با شعار امیدآفرینی،‌ دولت مردمی تشکیل شده امید مردم به نظام و کشور و مسئولان و آینده تقویت شود. 
وی گفت: در همان ابتدا به رئیس‌جمهوری عرض کردم که حاضرم مدیریت ایرنا را تحویل دهم ایشان و گروه رسانه ای رئیس جمهوری محبت داشتند و آقای دکتر (محمدمهدی) اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حسن ظن و اعتماد داشتند و بزرگواری کردند نه‌فقط به شخص من، بلکه به کارکنان ایرنا اعتماد کردند. 
وی با خوش‌آمدگویی و تبریک به مدیرعامل جدید ایرنا اظهار داشت: تغییرات مدیریتی از حقوق مدیران است اما توصیه می کنم به ایرنا اعتماد کنید. ایرنا یک معدن غنی از سرمایه انسانی در همه بخش‌ها از اداری، مالی و فنی تا خبر و تحریریه است. در روزنامه ایران هم خبرنگاران حرفه‌ای فعالیت می‌کنند. همه حرفه‌ای‌گری‌ها و ویژگی‌های ایرنا در روزنامه ایران هم صدق می‌کنند.
مدیرعامل سابق ایرنا گفت: خوشحالم که جنس هر سه انتخاب (معاون مطبوعاتی، مدیرعامل ایرنا، مدیر مسئول روزنامه ایران) از جنس رسانه‌ای است و یکدیگر را درک می‌کنیم. حس خوبی ایجاد شده است و یک خاستگاه مشترک داریم. 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در حکمی علی نادری را به سمت مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) منصوب کرد. در حکم محمد مهدی اسماعیلی خطاب به علی نادری آمده است: نظر به شایستگی و تجربیات ارزشمند و شناخت از توانمندی ها و روحیه انقلابی و مکتبی جناب‌عالی در حوزه فرهنگ و رسانه و با عنایت به مصوبه مجمع عمومی سازمان، به موجب این حکم به سمت «مدیر عامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی» منصوب می‌شوید.
«با عنایت به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم باشکوه تنفیذ ریاست محترم جمهوری در خصوص اهمیت و حساسیت جنگ تبلیغاتی دشمنان ملّت ایران، مأموریت­ های زیر به جناب­عالی محول می­ شود:
۱. سازماندهی و بازآرایی قدرتمندانه جبهه بزرگ رسانه­ ای دولت مردمی
۲. تقویت زیرساخت­ های لازم برای مرجعیت خبری سازمان در کشور و منطقه
۳. بازسازی انقلابی ساختاری در جهت کارآمدی و اثربخشی حداکثری
۴. توسعه قدرت نرم جمهوری اسلامی در فضای بین­ المللی
۵. تقویت محتوایی و راهبردی سازمان خبرگزاری در برابر تبلیغات رسانه­ ای دشمنان
۶. ارائه تصویر امیدآفرین و عزتمند از نظام مقدس جمهوری اسلامی و میهن سربلندمان ایران 
۷. بهره­ گیری مستمر از ظرفیت­ های قانونی شورای عالی خبرگزاری و اعضای فرهیخته آن در جهت افزایش سطح کمی و کیفی فعالیت­ های سازمان 
۸. توجه به آموزش و ارتقای منابع انسانی متناسب با اقتضائات جدید رسانه­ ای
امیدوارم با استعانت از خداوند متعال و بهره­ گیری از سرمایه انسانی ارزشمند سازمان در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق اهداف دولت مردمی، زیر سایه امام عصر (عج) و رهبری داهیانه حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)  موفق و مؤید باشید.»
علی نادری همزمان با ریاست آیت الله سیدابراهیم رئیسی بر قوه قضائیه به سمت مدیرکل روابط عمومی این قوه منصوب شد و مسئولیت برقراری ارتباط اهالی رسانه با قوه قضائیه را بر عهده داشت. وی پیش از این معاون تولید شبکه افق سیما، مشاور پیمان جبلی در معاونت سیاسی رسانه ملی، مسئولیت اموررسانه‌ای دفتر رئیس مجلس خبرگان و همچنین سردبیری و تهییه کنندگی برنامه تلویزیونی جهان آرا را نیز بر عهده داشته است.
نادری که از فعالان شناخته شده دانشجویی به شمار می‌رود در دهه هشتاد وارد فعالیت حرفه ای در حوزه رسانه شده است. عضویت در هیات تحریریه روزنامه ایران، عضویت در هیات موسس و سردبیری  سایت خبری روزنامه ایران (ایران آنلاین)، سرپرستی دفتر روزنامه ایران در استان اصفهان، عضویت در شورای سیاستگذاری و سردبیری سایت خبری رجانیوز از جمله سوابق رسانه‌ای نادری است.
علی نادری ۳۸ ساله و دانش آموخته کارشناسی ارشد علوم سیاسی بوده و در حال گذراندن دوره دکترای رشته سیاست گذاری فرهنگی است.
محمدرضا نوروزپور از ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) بود.
کد مطلب: 156703
برچسب ها: ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *