۰
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۰۳

عفو بین الملل خواستار آزادی كاركنان ربوده شده هلال احمر ایران در لیبی شد

سازمان عفو بین الملل عصر چهارشنبه با انتشار بیانیه ای خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط كاركنان ربوده شده جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در لیبی شد.
به نقل از ایرنا، این سازمان مستقر در لندن تاكید كرد: شبه نظامیان مسلح باید فورا هفت عضو جمعیت هلال احمر ایران را آزاد كنند. ما عمیقا از ربایش این هفت نفر نگران هستیم.

عفو بین الملل افزود: این افراد ساعت یك بامداد روز سه شنبه توسط یك گروه مسلح ناشناس در یكی از جاده های شهر بنغازی واقع در شرق لیبی ربوده شدند و تاكنون از سرنوشت و محل نگهداری آنان اطلاعی در دست نیست.

راننده لیبیایی هیات جمعیت هلال احمر ایران بدون اینكه آسیبی ببیند، آزاد شد.

'جمعیت هلال احمر لیبی همتایان ایرانی خود را به آن كشور دعوت كرده بود و این هفت نفر كه در امور انساندوستانه فعالیت می كردند، هنگام بازگشت از ستاد جمعیت هلال احمر لیبی در بنغازی به هتل محل اقامت شان ربوده شدند.'

'حسیبه حاج صحرویی' معاون بخش خاورمیانه و شمال آفریقای عفو بین الملل گفت: شبه نظامیان مسلح باید سلامت این كاركنان امدادی را تضمین كنند و آنها را سریعا و بدون هرگونه قید و شرطی آزاد كنند.

وی افزود: آنان همچنین باید اجازه تماس با جهان خارج را داشته باشند ... هفت كارمند هلال احمر ایران برای گفت و گو در زمینه همكاری های انساندوستانه به لیبی دعوت شده بودند و بازداشت غیرقانونی آنان توسط گروههای مسلح نگران كننده است.

وی اظهارداشت: این حادثه همچنین بار دیگر ضروت اقدام مقامات لیبیایی را برای كنترل گروههای مسلحی كه دست به چنین اقداماتی می زنند، نشان داد.

جمعیت هلال احمر لیبی نیز در بیانیه ای از شبه نظامیانی كه امدادگران ایرانی را ربوده اند خواست با توجه به حمایت های جمعیت هلال احمر ایران از مردم لیبی در جریان 'انقلاب ۱۷ فوریه'، هرچه زودتر آنان را آزاد كنند.
کد مطلب: 1568
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *