۰
دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۰۰

عفو بين الملل نقض حقوق بشر در ليبي را محکوم کرد

عفو بین الملل روز دوشنبه موارد بیشمار نقض حقوق بشر را در لیبی به شدت محکوم کرد و از مسئولان آن کشور خواست فورا تدابیری برای جلوگیری از تکرار اقداماتی که دوران حکومت قذافی را یادآور می شوند، اتخاذ کنند.
حسیبه حاج صحراوی معاون بخش خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان غیردولتی عفو بین الملل در بیانیه ای گفت : «هر روز تماس هایی از جانب قربانیان نقض حقوق بشر در سرتاسر کشور لیبی دریافت می کنیم که از ما می خواهند هر چه زودتر برای جلوگیری از اقداماتی همچون آدمربایی، شکنجه و اعدام های بدون حکم قضایی وارد عمل شویم؛ تعداد زیادی از افراد توسط شبه نظامیان مسلح ربوده، شکنجه، زخمی و حتی اعدام می شوند، اینگونه پیش بینی می شد با پایان یافتن دوران حکومت معمر قذافی، این وحشیگری ها هم پایان یابند ولی همچنان ادامه دارند و عاملان این اقدامات هم از مصونیت برخوردارند».
به گزارش خبرگزاری فرانسه از طرابلس، رئیس مجلس موسسان لیبی در ملاقاتی که در بیست و یکم سپتامبر با مسئولان عفو بین الملل داشت، به وجود موارد بیشمار نقض حقوق بشر در کشورش اذعان کرد ولی در عین حال تضمین داد با چنین اقداماتی به طور جدی مقابله خواهد کرد.
عفو بین المللی در بیانیه خود علاوه بر اینکه از مقامات لیبی خواست با شبه نظامیان مسلح مقابله کنند، احیا و اصلاح نظام قضایی کشور را نیز خواستار شد و گفت این نظام قضایی تقریبا فلج مانده است. از اقداماتی که این سازمان از مقامات لیبی خواستار شد می توان به برکناری قضاتی که احکام غیرعادلانه صادر کرده اند و تضمین استقلال دستگاه قضایی اشاره کرد.
کد مطلب: 8200
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *