۰
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۶

حذف تایید معتمدان توسط دادستان

نمایندگان مجلس در ادامه بررسی جزئیات طرح اصلاح قانون انتخابات مصوب کردند، معتمدانی که وزیر کشور برای هیات اجرایی انتخابات معرفی می کند لازم نیست به تایید دادستان کل کشور برسند.
به گزارش مهر، نمایندگان مجلس در بررسی جزئیات طرح اصلاح قانون انتخابات پیشنهاد حذف بخشی از تبصره ۱ ماده ۴ این قانون را مطرح کردند.
در تبصره ۱ ماده ۴ آمده است وزیر کشور حداقل ۴ ماه قبل از زمان انتخابات ۳۰ نفر از شخصیت های مذهبی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور را با اخذ نظر موافق دادستان کل کشور به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات معرفی می نماید.
موید سبزحسینی نماینده مردم خوی پیشنهاد حذف این را داشت که ۳۰ نفر از معتمدانی که وزیر کشور معرفی می کند نیاز به تایید دادستان کل کشور نداشته باشند بلکه هیات اجرایی آنها را تایید کند.
موافق این طرح معتقد بودند که در قانونی که در شهرستان ها وظایف هیات اجرایی را مشخص می کند مشخص نکرده که معتمدان محله را دادستان باید تایید کند.
موافقان اظهار داشتند اگر معتمدان را دادستان تایید کند و با توجه به حضور وزیر اطلاعات در هیات اجرایی، انتخابات کاملا امنیتی می شود و این به صلاح نیست.
در نهایت نمایندگان با ۱۳۸ رای موافق، ۳۵ رای مخالف و ۱۴ رای ممتنع از ۲۲۸ رای مصوب کردند که نیازی نیست معتمدانی که از سوی وزیر کشور معرفی می شوند به تایید دادستان کل کشور برسند بلکه این افراد در هیات اجرایی تایید خواهند شد.
کد مطلب: 15682
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *