۰
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۸

پيام تسليت سازمان زنان حزب مردم سالاري در پي درگذشت ايران درودي

سازمان زنان حزب مردم سالاري در پیامی درگذشت بانوی هنرمند، زنده‌یاد ایران درودی را تسلیت گفت.
پيام تسليت سازمان زنان حزب مردم سالاري در پي درگذشت ايران درودي
سازمان زنان حزب مردم سالاري در پیامی درگذشت بانوی هنرمند، زنده‌یاد ایران درودی را تسلیت گفت. متن این پیام بدین شرح است:
ايران در روز هفتم آبان١٤٠٠ بانوي نور و آينه اش ايران بانو كه يكي از پيشگامان هنرهاي تجسمي و از پركارترين و شاخص ترين زنان نقاش معاصر بود را از دست داد.
اين بانوي هنرمند كه علاوه بر نقاشي در در عرصه هاي ديگر فرهنگ و هنر از جمله كارگرداني و نويسندگي و تاريخ و … نيز فعاليت داشت در سن هشتاد و پنج سالگي با هوادارنش در سراسر جهان وداع كرد و آنها را در سوگ خود نشاند.
از شمار دو چشم، يك تن كم
وز شمار خرد، هزاران بيش
تلاش هاي ايران بانو در طول دوره پرثمر حياتش در مسير اعتلاي فرهنگ و هنر، عشق به ميهن، صلح و نوعدوستي و بخشش و مهرورزي بي بديل بود.
او در نقاشي هايش كه آميخته اي بود از خلاقيت هاي هنرمندانه با مهر مادرانه و زيبايي شناسي زنانه، همواره مي كوشيد تا تصويري متفاوت از جهان و انسان، نوع دوستي، عشق واقعي و مثبت انديشي در فالب رنگ و بوم و آفرينش هنري خلق كند.
بانو ايران درودي علاوه بر اينكه همچون نام زيبايش براي هميشه در قلب همه ما مانا و جاودان خواهد بود ميتواند به عنوان الگوي تمام عيار يك زن خستگي ناپذير، مبارز و پيشرو براي همه زناني باشد كه ميخواهند مرزهاي نابرابري جنسيتي، قوميتي و نژادي را در نوردند و معناي واقعي ايستادن، دانستن و توانستن را تحقق بخشند.
سازمان زنان حزب مردم سالاري درگذشت اين بانوي فرهيخته را به جامعه فرهنگي و هنري ايران تسليت عرض كرده و فقدان ايشان را ضايعه اي گرانسنگ براي ايران و هنردوستان مي داند.
اميد است كه ياد و راه ايشان همواره مانا و پر رهرو باشد و آثار ماندگارش به نسل جوان و بخصوص جامعه زنان شناسانده شود.
روحش شاد و يادش گرامي 
*سازمان زنان حزب مردم سالاري*
کد مطلب: 157344
برچسب ها: ایران درودی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *